השחקנית בריטני מרפי נפטרה במפתיע, ככל הנראה מדום לב

מרפי הפכה לכוכבת עולמית בגיל 17, אחרי שגילמה את טאי בקומדיית הנעורים המצליחה "קלולס" ■ בשנה האחרונה פרחה הקריירה שלה, והיא הצטלמה ל-5 סרטים חדשים שעתידים להגיע בקרוב למסכי הקולנוע

השחקנית בריטני מרפי הלכה לעולמה במפתיע אמש, ביום ראשון בבוקר, שעון לוס-אנג'לס. בת 32 היתה במותה.

מרפי הפכה לכוכבת עולמית בגיל 17, אחרי שגילמה את טאי הסטלנית ההופכת לנערה פופולרית בתיכון בקומדיית הנעורים המצליחה "קלולס" לצד אלישיה סילברסטון. בעקבות התפקיד המשיכה מרפי לגלם תפקידים בולטים בשורה ארוכה של סרטים מצליחים, בהם "נערה בהפרעה", "אל תאמר מילה", "8 מייל", "ירח דבש מטורף", "סין סיטי" ועוד.

כמו כן פיתחה מרפי קריירה מוזיקלית שלא הצליחה להשתוות להישגיה על המסך, וגילמה תפקידי אורח במספר סדרות טלוויזיה.

לפני מספר שנים הוזכר שמה של מרפי כמועמדת מובילה לגלם את הזמרת ג'ניס ג'ופלין בסרט אוטוביוגרפי על חייה, אך הפרויקט הוקפא בסופו של דבר.

סיימון מונג'ק, בריטני מרפי / צלם רויטרס
מרפי עם בעלה

בשנה האחרונה פרחה הקריירה של בריטני מרפי, והיא עבדה ללא הפסקה. לא פחות מ-5 סרטים חדשים שאותם כבר הספיקה לצלם עתידים להגיע למסכי הקולנוע במהלך החודשים הקרובים, בהם מותחן הפעולה המדובר "The expendables" שביים סילבסטר סטלון.

על-פי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות-הברית, אמה של מרפי היא זו שמצאה את גופתה במקלחת בביתה והזעיקה אמבולנס למקום. צוות רפואי ניסה להחיות את השחקנית, אך ללא הועיל.

ההערכה היא כי מרפי מתה מדום לב, אך בימים הקרובים תנותח גופתה במטרה לקבוע בוודאות את סיבת המוות.

עם זאת, בהודעה רשמית מבית-החולים "סידר'ס סיני" בלוס-אנג'לס, שם הוכרז רשמית דבר מותה, נאמר כי בשלב זה אין חשד לנסיבות לא טבעיות.

מקורביה של מרפי מספרים כי היא סבלה במשך שנים רבות מבעיות משקל והפרעות אכילה (תסמונת שלמרבה האירוניה היתה זהה לדמות שגילמה בדרמה עטורת השבחים "נערה בהפרעה"), אך הם דוחים שמועות על שימוש בסמים.

בריטני מרפי היתה נשואה לתסריטאי סיימון מונג'ק, ולשניים לא היו ילדים.