תקציב סובארו על המדף? יפנאוטו נפגשה עם משרדי פרסום

כיום מטופל תקציב הפרסום של סובארו ב-JWT ישראל ■ בין המשרדים עימם נערכה פגישת היכרות: ראובני-פרידן

האם תקציב הפרסום של המותג סובארו נמצא על המדף? ל"גלובס" נודע כי בחברת יפנאוטו נפגשו בשבועות האחרונים עם מספר משרדי פרסום לפגישות היכרות. בין משרדי הפרסום עימם נערכה פגישה נמנה גם משרד הפרסום ראובני-פרידן.

תקציב הפרסום של סובארו מנוהל מאז סוף 2003 במשרד הפרסום JWT ישראל. המשרד קיבל את התקציב ממשרד הפרסום פוגל-אוגילבי, שטיפל בו במשך 5 שנים קודם לכן. ביפנאוטו, משווקת סובארו, החליטו אז לבדוק אפשרות של העברת התקציב ל-JWT או בשמו אז: טמיר-כהן.

בין שני המשרדים (פוגל-לוין וטמיר-כהן) נערכה התמודדות שכללה הצגת פרזנטציות, ובסופה החליטה החברה לפתוח את המכרז למתמודדים נוספים. פנייה נעשתה למשרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ופובליסיס-אריאלי, שסירבו להתמודד.

בהמשך הוכנס גם משרד הפרסום ראובני-פרידן כמועמד לטיפול בתקציב. ראובני טיפל באותם ימים בתקציב המותג סקודה, שמיובא לישראל על-ידי צ'מפיון מוטורס. בסופו של דבר זכה טמיר-כהן בתקציב, שמטופל בו עד היום.

ראובני-פרידן עשה מספר סיבובים בתחום הרכב בשנים האחרונות: את תקציב סקודה הוא המיר בתקציב המותג מיצובישי של קבוצת כולמוביל-כולמוטור, אך לפני כשנתיים הוחלט בקבוצה לרכז את כל התקציב בשלמור-אבנון-עמיחי, וראובני-פרידן נותר מאז ללא תקציב רכב.

כפי שנחשף ב"גלובס", ראובני-פרידן עשה מאז ניסיונות לקבל לטיפולו תקציב רכב חדש, ונפגש לצורך זה עם נציגי צ'מפיון מוטורס, המשווקת בישראל את המותגים פולקסווגן, אאודי, סקודה וסיאט. כיום, תקציב צ'מפיון מחולק בין משרדי הפרסום פוגל-אוגילבי ואדלר-חומסקי&ורשבסקי.

תקציבי הרכב נחשבים בעולם ובארץ כתקציבים אסטרטגיים למשרדי פרסום. לרוב המשרדים הגדולים והבינוניים יש דריסת-רגל בתקציב פרסום של יבואנית רכב כלשהי, בין היתר בשל הנטייה של חלק מהיבואניות לחלק את תקציבם בין מספר משרדים.

למעשה, רק לשניים ממשרדי הפרסום הגדולים אין כיום תקציב רכב: לראובני-פרידן, שכאמור איבד לפני כשנתיים את תקציב מיצובישי; ולמשרד הפרסום גיתם BBDO, שאיבד לפני כ-3 שנים את תקציב וולוו לטובת מקאן-אריקסון, ומאז לא מצליח לקבל לידיו תקציב רכב חדש, למרות ניסיונות להיכנס לתקציבי אינפיניטי ולקסוס.

עסקת יפנאוטו

בתוך כך, בתחילת החודש, תם מאבק השליטה על המניות של יפנאוטו. חברת מטיס קפיטל, המחזיקה 50% מיבואנית סובארו בישראל, דיווחה כי גד זאבי ירכוש את מניותיה של היבואנית, יפנאוטו, ויחזיק עם השלמת העסקה בבעלות המלאה בחברה זו. העסקה בין זאבי למטיס משקפת שווי של כ-240 מיליון שקל ליפנאוטו.

על-פי מסמך העקרונות שנחתם בין הצדדים, ישלם זאבי למטיס 80 מיליון שקל, וכן יעביר לידי מטיס 31% ממניות החברה בשווי של כ-40 מיליון שקל.

ביפנאוטו לא מכחישים כי נערכו פגישות עם משרדי פרסום, ומסרו בתגובה באמצעות הדובר, רני רהב: "לפני כחצי שנה פנו אלינו שני משרדים מיוזמתם. הנושא לא עומד על סדר היום".