סאפיינס חגגה סיום תשלומי האג"ח בהרמת כוסית

המנכ"ל, על-דור: "מזל שעשינו את ההסדר ב-2006 ולא היום, כי היום היו לוקחים לנו גם חלק מהמניות"

מנכ"לים של חברות רבות היו שמחים לעמוד היום בנעליו של רוני על דור, מנכ"ל סאפיינס . בכנס שערכה החברה בבורסה, הרים על-דור כוסית והכריז על סיום תשלומי האג"ח והשלמת תוכנית הארגון מחדש בסאפיינס - אחרי שלוש שנים.

לפני שבועיים שילמה סאפיינס לבעלי האג"ח 5.3 מיליון דולר, ובכך שמה מאחוריה את סאגת האג"ח. זאת, לאחר שבקיץ 2006 הגיעה החברה להסדר עם בעלי האג"ח על דחיית תשלום הקרן, אחרי שהודיעה להם כי תתקשה לשלם מבלי לפגוע בפעילותה השוטפת.

באותה תקופה, נזכיר, הסדרי אג"ח לא היו עניין שבשגרה כמו עכשיו. "היום זה באופנה לעשות הסדרים", ציין על-דור, והוסיף בחיוך כי "מזל שעשינו את ההסדר אז ולא היום, כי היום היו לוקחים לנו גם חלק מהמניות". הוא הודה לבעלי האג"ח שקיבלו את ההסדר ב-2006, "וגילו שהסבלנות משתלמת", לדבריו.

סאפיינס הצליחה לעבור בשנים האחרונות לרווח, אך שורת ההכנסות שלה כמעט ולא צמחה. "המחזור שלנו די יציב, 40-45 מיליון דולר בשנה. אנחנו רוצים להתחיל לצמוח גם בשורה העליונה, גם באמצעות רכישות", אומר על-דור.

לדבריו, סאפיינס מחפשת חברות לרכישה, והיו מספר ניסיונות שלא צלחו, אבל היא ממשיכה לחפש. "יש לנו היום אפס התחייבויות, ואנחנו רוצים לעבור ממגננה להתקפה", ציין על-דור. "אנו מסיימים היום תהליך, ומקווים שזהו מעבר לתקופה חדשה בחברה".

פעילות הפיתוח עוברת לישראל

סאפיינס מספקת פתרונות תוכנה ומתמקדת בשנים האחרונות בעיקר בתעשיית הביטוח. הלקוחה הגדולה ביותר שלה היא חברת הביטוח מנורה. 32% מהכנסות סאפיינס מגיעות מישראל, כ-30% מאירופה, והשאר מיפן וארה"ב. על-דור אמר היום שהחברה החליטה להעביר את כל פעילות הפיתוח לישראל, והתהליך מתבצע בימים אלה.

סאפיינס מקבוצת פורמולה נסחרת במקביל ברשימת ה-capital market של הנאסד"ק ובתל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 36 מיליון דולר.