פקחי הטיסה ישבשו הפעילות בנתב"ג אם לא יחזרו המושעים

כך מאיים וועד עובדי רשות שדות התעופה שכינס בצהריים אסיפות מחאה בנושא ■ יו"ר הוועד, פנחס עידן: "אנחנו לא מוכנים לקבל את הכפשת הפקחים. הם עשו את כל מה שהיו צריכים לעשות"

וועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים כי פקחי הטיסה בנתב"ג יתחילו לעבוד "לפי הספר" וישבשו את ההמראות והנחיתות בנתב"ג במידה ופקחי הטיסה שהושעו אתמול מתפקידם לא יוחזרו מייד לעבודה.

כזכור חשפה אתמול (ב) רשות שדות התעופה כי ביום חמישי אירעה "כמעט תאונה" בנתב"ג כשמטוס של חברת "לופטנזה", דגם ג'מבו 747 שעמד לנחות כשעל סיפונו מאות נוסעים, כמעט ונחת אל מסלול נחיתה בו עמד באותה העת מטוס של חברת "אל-על". ברגע האחרון הבינו פקחי הנמל את הטעות, וכיוונו את הטייס לבצע הקפה באוויר.

לדברי הפקחים, גורמים ברשות ובחברת אל על האשימו את הפקחים שהיו במשמרת באותה שעה כי לא דווחו על האירוע החמור בזמן וכי רק מאוחר יותר כשזה תוחקר לעומק הובנה חומרתו והושעו הפקחים.

בוועד עובדי רשות שדות התעופה קיבלו בכעס רב את ההאשמה, וכבר היום (ג) בצהריים, כונסו אסיפות מחאה בנושא.

לדברי יו"ר הוועד, פנחס עידן, הפקחים דווחו על האירוע מיידית לכל הגורמים הרלבנטיים. "אנחנו לא מוכנים לקבל את הכפשת הפקחים. הם עשו את כל מה שהיו צריכים לעשות. האירוע צריך להיחקר, ובמידה ומישהו לא נהג כשורה הוא צריך לתת על זה את הדין אבל אי אפשר להאשים אותם בשקר."

עידן הודיע כי במידה והנהלת הרשות לא תחזור בה מיידית מההשעייה, ותפרסם הודעה בה היא חוזרת מהאשמת הפקחים בשקר יתחילו פקחי הטיסה לעבוד "על פי הספר" עובדה שתגרום לעיכובים בהמראות ונחיתות. " לפקחים אין סיבה לטייח כי יש להם חסינות ולכן ההאשמה הזו מגוחכת. יש כללים אבל בעבודה שוטפת מעגלים לפעמים את הפינות כדי שאפשר יהיה לתפקד בצורה נורמלית. אם הפקחים יחליטו לעבוד ממש על פי הכללים הכל ילך הרבה יותר לאט .."

בסיום אסיפת המחאה בה נכח גם מנכ"ל רשות שדות התעופה קובי מור פירסמה הרשות את ההודעה הבאה: "הנהלת רשות שדות התעופה מבקשת להבהיר כי בניגוד לפרסומים, לא היה כל ניסיון טיוח או הסתרה, הנהלת רש"ת נותנת גיבוי מלא לרמה המקצועית וליושרה המקצועית של פקחי הטיסה. יצויין כי האירוע נחקר כמקובל ורש"ת תפיק את הלקחים הנדרשים".