המעו"ף מחק את העליות בסיום; טבע טיפסה ב-2.65% לשיא

אורלקלי אישרה את חוזה האשלג עם סין - כי"ל נופלת 2.7% ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": המעו"ף יצליח להעפיל מעל ההתנגדות ב-1,130 נק' ולשעוט לשיא ההיסטורי ■ שלמה מעוז: "שום דבר לא יעצור את השוק"

הבורסה בת"א נסחרה בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות והמשיכה לשהות בשיא של כשנה וחצי. בסיום המסחר רשמו כל המדדים המובילים בבורסה עליות אותן הובילו מדדי היתר, בעוד שהמדד המרכזי - ת"א25 נותר בסיום ללא שינוי לקראת פקיעת אופציות המעו"ף שתחול מחר. הפעילות בשוק בשל הפקיעה אחראית גם למחזור הגדול יחסית שהסתכם ב-2.14 מיליארד שקל. הסנטימנט החיובי בוול סטריט ממשיך להשפיע על ת"א.

לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם כי ההוצאה הפרטית בארה"ב עלתה ב-0.4% לעומת צפי כי תעלה ב-0.7%, העלייה המתונה מהצפי ממתנת גם את החוזים העתידיים שעדיין מאותתים על פתיחה חיובית. אמש בוול סטריט ננעל המסחר בעליות של עד 0.7% לאחר שנודע כי מכירות הבתים הקיימים בחודש נובמבר עלו ב-7.4% לרמה של 6.54 מיליון יחידות - שיא שלא נראה מאז פברואר 2007. הנתון מראה כי שוק הדיור, העומד בלב המשבר הכלכלי בארה"ב, ממשיך להתאושש אפילו יותר מהר מתחזיות האנליסטים. היום יפורסמו בארה"ב נתוני מכירות הבתים החדשים בנובמבר, וללא ספק יכוונו את השוק גם כן.

"אין שום דבר שיעצור את השוק"

בחזרה לת"א, הבורסה עלתה בכל אחד מימות השבוע ונסחרת בשיא של כ-18 חודשים. במקביל, מדד המעו"ף בוחן את רמת ההתנגדות הטכנית ב-1,130 נקודות. לדברי זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ההתנגדות ב-1,130 נק' שנראה היה שהולכת להוביל למהלך ירידה מהווה צומת דרכים.

"השאלה היא האם תהיה כאן פסגה משולשת קטנה וממנה יתחיל גל יורד או שההתנגדות תיפרץ כלפי מעלה, אולי בהשראת שוקי העולם, והמעו"ף יזנק אל השיא ההיסטורי", אומר סגל, ומספק תשובה אופטימית: "נראה, שבניגוד להערכה שפורסמה כאן, המעו"ף יצליח להעפיל מעל 1,130 נק' ולהיכנס לגל עולה חדש. האינדיקטורים תומכים בכך וגם ניתוח הגרף ברזולוציה של הימים האחרונים הוא שורי. התרחיש הסביר מתעדכן, לפיכך, להמשך מגמת העלייה לטווח הבינוני. היה והמעו"ף ימקם את עצמו מעל 1,130 נק', היעד לעלייה יכול בהחלט להיות השיא ההיסטורי. לפני כן, תיבחן התנגדות ב-1,166 נק'. התמיכה הקריטית שוכנת ב-1,106 נק'. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי מאוד".

גם שלמה מעוז, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אקסלנס נשואה, אופטימי. לדבריו, המגמה החיובית הכללית בבורסה תימשך לפחות בחצי השנה הקרובה, למעט מימושים בריאים בדרך.

"אין שום דבר שיעצור את השוק", אומר מעוז ל"גלובס". "נכון שבדרך יהיו מימושים כתוצאה מפחד גבהים, אבל אני לא רואה בחצי השנה הקרובה שום עצירה במגמת העליות. הרווחיות של החברות גדלה, המימון הוא זול במונחים ריאליים, פיריון העבודה של הפירמות במשק עלה ב-7% בשנה האחרונה, הריבית הריאלית שלילית, הצריכה השתפרה, הייצוא עלה, ההשקעות גדלות - כל הגורמים תומכים בהמשך העליות. בחצי שנה הקרובה מדד המעו"ף יכול בהחלט לשבור את השיא ההיסטורי".

טבע בשיא היסטורי

כי"ל המשיכה לרכז עניין לאחר שאורלקלי אישרה כי חתמה על חוזה אשלג עם סין לפי מחיר נמוך למדי של 350 דולר לטון בלבד, המהווה סימן שלילי כיוון שבשוק ציפו למחיר יקר ב-50 דולר לטון לפחות. יש לציין כי במחיר זה מניית כי"ל נסחרת במכפיל 17 על הרווח החזוי בשנת 2010, מכפיל גבוה מבחינה היסטורית שמעיד על כך שהמניה יקרה.

אפריקה ישראל המשיכה להיסחר על רקע "רכבת ההרים" שעוברת המניה בימים האחרונים. בתחילת השבוע נודע כי בית המשפט המחוזי בת"א נתן למעשה "אור ירוק" לאישור ההסדר באפריה ואסיפת מחזיקי אג"ח אחת תכונס תוך 30 יום. אתמול דיווחה החברה על הסדר מימון מחדש בפרויקט הטיימס בניו יורק, הסכם שיניב לה רווח של 370 מיליון דולר ברבעון הרביעי וישפר את ההון העצמי שלה.

מניה נוספת שריכזה עניין רב היא טבע , אשר זינקה אמש בוול סטריט לשיא היסטורי - כמעט 56 דולר למניה - והיום בת"א היא שוברת שיאים גם כן. נציין כי 19 האנליסטים המסקרים את מניית טבע מעניקים לה מחיר יעד ממוצע של כ-61 דולר למניה, כאשר האנליסטים השוריים ביותר נוקבים אף במחיר של 67 דולר למניה.

מניית הביומד אקסלנז , שמבין בעלי המניות בה נמנה מורי ארקין, צנחה בעקבות הודעתה על כישלון בניסוי שלב III שערכה למכשיר ב-BreadthID שלה לבדיקת נזק לכבד. "המומחים הקליניים של החברה סבורים כי התוצאות שהושגו אינן נובעות בהכרח מאי יכולתי של המכשיר לזהות את חומרת הנזק לכבד אלא מהיותה של הביופסיה שיטה המיועדת לבדיקת נזק לרקמות ולא לבדיקת נזק לרקמות ולא לבדיקת תפקוד כבד", מסרה החברה. "החברה תבצע ניתוח מלא של הנתונים בשבועות הקרובים ותדון עם ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לבי ביצוע ניסויים נוספים בהם ייבדק תפקוד הכבד באמצעות המכשיר באופן ישיר מול פרמטרים קליניים המבטאים את חומרת מחלת הכבד והתפתחותה".

כור דיווחה היום על הגדלת מסגרת האשראי שניתנה לה על ידי מורגן סטנלי לצורך ההשקעה בקרדיט סוויס, וכן הארכת הסכם האשראי בשנה. כמו כן, מורגן סטנלי הפחית את ריבית ההלוואה לכור.כור מחזיקה ב-2.28% ממניות הבנק בהיקף של 4.96 מיליארד שקל, והיא נחשבת לבעלת המניות השלישית בגודלה בקבוצה.

מבין מניות הטכנולוגיה, טאואר עלתה לאחר שדיווחה על עסקה עם חיל האוויר האמריקני וחברת General Dynamic לתמוך בתוכנית לייצור שבבי ROIC (רש"ת: read-out-integrated-circuit) גדולים. התוכנית, שתימשך שנתיים, תתמקד בייצור שבבים גדולים בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון. טאואר לא פרסמה את היקף החוזה.

בריטיש ישראל השלימה היום את עסקת המיזוג עם חברת אירוס הגלבוע שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, שהחזיקה עד כה בקרקע של מתחם מעיין שורק בו מוקמת השלוחה השנייה של רשת איקאה בראשל"צ.

קומפיוג'ן זינקה בעשרות אחוזים לאחר שהודיעה על הסכם שת"פ עם פייזר. הסכם השת"פ הינו לגילוי על פי דרישה של פפטידים תרופתיים, אשר מיועדים לשילוב בשלוש תרופות של ענקית התרופות.

[לאתר המעו"ף]