הכול מדיד בפרסום: MaskYoo מספקת נתונים סטטיסטיים בזמן אמת

מסקיו מציעה מספר טלפון ייחודי, שנמצא בצומת בין הגולש או הצרכן, שמתקשר לבית עסק מסוים כדי לרכוש מוצר או שירות, לבין המפרסם, ללא תלות בסוג המדיה

תחום הפרסום באינטרנט נחשב למדיד, בצורה שמאפשרת למותגים לדעת עד כמה הפעילות השיווקית שלהם יעילה. מגזרים פרסומיים אחרים, כמו מדריכים מודפסים, נתפסים כמדידים פחות. חברת הסטארט-אפ הישראלית MaskYoo מציעה פתרון.

החברה הוקמה ב-2007 על ידי אסף מאייר יצחקי, המנכ"ל, ואורן ויצמן, סמנכ"ל טכנולוגיות. לדברי מאייר יצחקי, "הטכנולוגיה של MaskYoo מאפשרת לספק נתונים רוחביים סטטיסטיים בזמן אמת ואונליין, הנוגעים להרגלי הצריכה של צרכנים".

מסקיו מציעה מספר טלפון ייחודי, שנמצא בצומת בין הגולש או הצרכן, שמתקשר לבית עסק מסוים כדי לרכוש מוצר או שירות, לבין המפרסם, ללא תלות בסוג המדיה.

לדברי מאייר יצחקי, "שם המשחק היום הוא יחס המרה - לתת את הערך הטוב ביותר לכסף שהשקעתי בפרסום. אנחנו מאפשרים למדוד כל שיחה שמופנית למפרסם, לנתח אותה ולשפר את יעילות הפרסום".

לדבריו, "המפרסם יכול למדוד את המדיה שבה בחר באמצעות מספרי טלפון ייחודיים, מדידים ושונים זה מזה".

את הטלפונים מספקת מסקיו למפרסמים, על בסיס שיתופי פעולה עם ספקיות תקשורת מקומיות.

מהו המודל העסקי שלכם?

"אנחנו מציעים את הטכנולוגיה של החברה על בסיס תשלום חודשי, אשר תלוי גם בהיקף תעבורת השיחות". לדבריו, החברה כבר רווחית, ופועלת גם בשוק הקנדי ובאנגליה.

בין לקוחות החברה נמצאות חברות כמו וואלה טורס, דפי זהב, אתר רסט וחברת התקשורת האנגלית וודאפון.

לדברי מאייר יצחקי, "ההערכות הן כי ההכנסות מפרסום בשיטת התשלום לפי שיחה יסתכמו השנה בכ-4 מיליארד דולר, כך שזהו שוק בעל פוטנציאל רב". בישראל מתחרה מסקיו בחברת Etrix.

"כשם שגוגל חינכה את המפרסמים לשלם לפי תוצאות הקלקה, ככה מנסה לעשות מסקיו בעולם הטלפוניה", אומר מאייר יצחקי.