מגדל במו"מ להצטרף לאחים גינדי במכרז השוק הסיטונאי

(עדכון) - הקבוצה המורכבת מחבס, תדהר, מגדל, בריטיש ורוגובין הודיעה על פרישה מהמכרז על השוק הסיטונאי: "התמודדות רק על חלק מהמתחם לא מעניינת אותנו" ■ שתי קבוצות נותרו בהתמודדות: קבוצה המורכבת משיכון ובינוי, אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל; וקבוצת גינדי

אחת מתוך שלוש הקבוצות המתמודדות במכרז על השוק הסיטונאי בת"א החליטה לפרוש מההתמודדות - פחות משבוע לפני שתוצאותיו אמורות להתקבל. הקבוצה המורכבת מהחברות חבס, תדהר, מגדל ובריטיש ישראל, ורוגובין שהצטרפה מאוחר יותר - הודיעה היום (ה') על פרישה מהמכרז - מה שמותיר שתי קבוצות בלבד במכרז.

הפרישה באה, ככל הנראה, על רקע רצונן של המוכרות למכור רק את שורת הבניינים בעלי 12 הקומות והמרכז המסחרי בשלב הראשון. זאת, על אף העובדה שקיבלו הצעות לרכישת המתחם כולו. כמו כן, התגלעו פערי מחירים בין המוכרות לבין הצעות הקבוצות המתמודדות.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי חברת הביטוח מגדל, שהיתה חברה בקבוצה שהתפרקה, מנהלת משא ומתן להצטרף לקבוצת האחים גינדי וגינדי השקעות במכרז השוק הסיטונאי. מגדל כבר שותפה עם משה ויגאל גינדי בקניון הזהב, ממנו היא רכשה 75% ב-2008 לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל, כך שהתשתית לשיתוף פעולה בין הצדדים כבר מגובשת. לא ניתן היה להשיג את תגובתה של קבוצת גינדי.

גורמים מהקבוצה הפורשת אמרו היום ל"גלובס", כי "בעלי הקרקע פשוט לא מקבלים את ההצעות להן הם פיללו. אתמול הם הודיעו שהם מבקשים לקבל הצעות על חלק מהמתחם בלבד, וזה לא מעניין אותנו. החברות בקבוצה הפורשת הגיעו למסקנה קולקטיבית שהתמודדות רק על חלק מהמתחם לא מעניינת אותנו".

מקורות המקורבים למכרז אמרו היום ל"גלובס" כי פירוק המכרז לחלקים הופכת את העסקה ללא כדאית מבחינה כלכלית וכי ייתכן שקבוצות נוספות יפרשו והמכרז כולו ייכשל שוב.

נזכיר, כי למכרז ניגשו שלוש קבוצות: לצד הקבוצה הנ"ל, הקבוצה השנייה מורכבת משיכון ובינוי, אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל; הקבוצה השלישית מורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי ומחברת גינדי השקעות.

כן נזכיר, כי בעלי מתחם השוק הסיטונאי שלחו אתמול מכתב למשתתפי המכרז, בו הם מודיעים כי הגיעו לשלב הסופי במכרז וכי הם מבקשים לקבל הצעות מחייבות בכתב עד ליום רביעי הבא.

בכוונת המוכרים לקבל הצעות לרכישת שטחי הבנייה המרקמית, הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים. צוות המכרז יבחר מתוכן את ההצעה המיטבית מנקודת מבטו וינהל עם מי שהגיש את ההצעה המיטבית משא ומתן על מנת למצות את התהליך.

במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל-אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

ההצעה המחייבת שתוגש על ידי כל מתמודדת, תכלול פירוט בנוגע לסך התשלום במזומן על שטחי הבנייה המרקמית, הקניון, ומגרש מספר 6 ותנאי תשלום ושיעור הריבית שתתווסף, כשעל התמורה במלואה להיות משולמת תוך 18 חודשים ממועד השלמת העסקה.

מבין ההצעות שיוגשו יבחרו מוכרות השוק הסיטונאי את ההצעה הטובה ביותר. הצעה זו תזכה את המשתתף שהציע אותה בתקופה בלעדית מוגבלת בזמן (No Shop) במסגרתה ינוהל משא ומתן בלעדי בין המוכרות והמציע הנבחר על פרטי הצעתו ונוסח הסכמי המכר, מתוך מטרה למצות את ההליך ולסכם את העסקה.

תקופת הבלעדיות תחל ביום בו יוכרז המציע הנבחר ותימשך 21 יום לצורך סיכום תנאים מסחריים ולאחר מכן למשך 60 יום נוספים לצורך ביכום וחתימת הסכמי המכר.
במקרה שלא ייחתם הסכם לפי שביעות רצונן של המוכרות, הן יהיו רשאיות להכריז על משתתף אחר כמציע הנבחר.

המכתב מפרט שבמסגרת המשא ומתן רשאיות המוכרות להרחיב את השטחים שיימכרו, כך שהעסקה שתיחתם תכלול את יתרת הזכויות בפרויקט או חלק מהן - מעבר לשטחי הבנייה המרקמית, הקניון והבנייה המשולבת.

דובר מגדל הכחיש את המידע.