יו"ר מועצת הכבלים ימליץ על פרסום בערוצים דוברי הרוסית

זאת אם ערוץ 9 יצטרף לחבילת ה-DTT ■ ניצן חן יאפשר ל-HOT ול-yes להעלות פרסומות בערוצים כגון yes דרוגה ובערוצים רוסיים זרים המשדרים בארץ ואשר כיום נאסר עליהם לשדר פרסומות הפונות לקהל הישראלי

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, ימליץ על התרת פרסומות בכבלים ובלוויין במקרה שערוץ 9 יצטרף לחבילת ה-DTT.

ל"גלובס" נודע כי חן יאפשר ל-HOT ול-yes להעלות פרסומות בערוצים הרוסיים המשודרים אצלם. מדובר בערוצי בית כמו yes דרוגה ובערוצים רוסיים זרים המשדרים בארץ ואשר כיום נאסר עליהם לשדר פרסומות הפונות לקהל הישראלי.

לדברי חן, אם הערוץ דובר הרוסית יעבור ל-DTT - יש חבילה של איזונים שאפשר לתת לכבלים וללוויין, כי הרי הדבר ישנה את מבנה השוק.

בדיון שנערך הבוקר (ה') בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אופיר אקוניס, נידונה בהרחבה סוגיית העלאת ערוץ 9 בערוץ של הטלוויזיה החינוכית על חבילת ה-DTT.

לדברי מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, "יש בעייתיות גדולה בכך שנעלה ערוץ עם מחוייבויות של ערוץ נישה ונהפוך אותו לברודקאסט. זה ישבש את עוגת הפרסום". בעמדה זו של סמירה תמכו גם נציגי הממשלה.

היועצת המשפטית לוועדת הכלכלה של הכנסת, עו"ד אתי בנדלר, ציינה כי מתוקף השוויוניות, אם ערוץ 9 יעלה על ה-DTT - יהיה צורך להעלות ערוצים ייעודיים אחרים, ולכן יש בכך בעייתיות.

לדברי בנדלר, הממשלה צריכה להחליט מה היא רוצה לעשות סביב הערוץ. היא אמרה כי אם הערוץ יעלה בחבילת הבסיס הדיגיטלית, יהיה עליו לשאת במחוייבויות של שידור כמו ערוץ 2 או ערוץ 10, ולא מן הנמנע כי ייאלץ לעמוד במכרז מחודש.

הדברים נאמרו חרף תמיכתו המובהקת של יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס, בצירופו של ערוץ 9 לחבילה הדיגיטלית. לדברי אקוניס, "ברור כי בכנסת ה-18 נוצרה מציאות פוליטית ציבורית שמעוניינת ורואה חשיבות ציבורית בהכנסת הערוץ לחבילה. אם זה לא יעבור כסעיף בחוק, תהיה הסתייגות ובסופו של דבר, זה יהיה חייב לעבור".

במהלך הדיון התפתחו חילופי דברים בין אנשי yes ובין מנכ"ל ערוץ 9, ליאוניד בלחמן. סמנכ"ל הרגולציה של yes, מיכל רפאלי כדורי, קראה לעבר בלחמן: "יש לכם חברת חדשות רק כדי לארח חברי כנסת שידברו על הערוץ". בלכמן ענה: "לא נדבר על התוכנית החדשה שאתם העלתם ברוסית ובה אתם מארחים רק פוליטיקאים".

נושא אחר שנידון בהרחבה בוועדה הוא העברת כל שעות השידור של הטלוויזיה החינוכית לערוץ 33. על-פי מנכ"ל הרשות השנייה, שהציע את היוזמה, הדבר יפתור מספר בעיות ובהן רצף השידורים בערוץ 2, תשלום אגרת התדרים של הטלוויזיה החינוכית לערוץ 1 והעלאת תכני החינוכית ב-DTT.

לדברי סמירה, יש להעביר לערוץ 33 אשר "אינו עומד בייעודו" את 8 השעות המשודרות בערוץ 1 ואת השעתיים של הטלוויזיה החינוכית המשודרות בערוץ 2.

סמנכ"ל הרגולציה של קשת, טלי גורן, אמרה בנושא: "כשנעבור לרישיונות בשנת 2012, לא נוכל עוד להמשיך ולשדר את הטלוויזיה החינוכית אצלנו. קחו זאת בחשבון".