בנימין נתניהו מציע לציפי לבני לחבור לממשלתו

(עדכון) על רקע מאמצי הליכוד לפרק את קדימה הציע היום ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה להצטרף לממשלתו ■ בלשכת ראש הממשלה הגדירו את ההצעה להצטרפות קדימה: "ממשלת אחדות לאומית במתכונת שבה הצטרף מנחם בגין ב-67 לנוכח האתגרים הלאומיים והבינלאומיים שעומדים בפני ישראל בעת הזו"

במהלך שהתקיימה אחר הצהריים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר קדימה ציפי לבני, במגרת החוק המחייב את נתניהו לעדכן את יו"ר האופוזיציה בנושאים מדיניים, הציע נתניהו ללבני ולקדימה להצטרף לממשלה בראשותו.

בלשכת ראש הממשלה הגדירו את ההצעה להצטרפות קדימה: "ממשלת אחדות לאומית במתכונת שבה הצטרף מנחם בגין ב-67 לנוכח האתגרים הלאומיים והבינלאומיים שעומדים בפני ישראל בעת הזו".

לבני אמרה לנתניהו כי אם מדובר בעניין אמיתי "אמרתי כל הזמן שיש על מה לדבר. אם מדובר בהכשרה של התרגיל המסריח זה עניין אחר לגמרי. מעבר להבנה המשותפת על האיומים צריך לדבר על התכנים. צריך לשוב ולהיפגש".

עוד אמרה לבני כי בכל מקרה החלטה תתקבל בהתייעצות עם חברי סיעתה. נתניהו הציע לקדימה רק 4 מושבים בקבינט.

כזכור, נמשכה מסכת הלחצים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על חברי הכנסת של קדימה, לפרוש מהסיעה.

בניגוד להצהרות של לשכת ראש הממשלה אתמול (ד') כי יש הפוגה במאמצים לפילוג קדימה, נמשכו הניסיונות להביא לפיצול הסיעה בכמה מישורים. הבוקר (ה') קיבלו חברי כנסת רבים מקדימה, שלא נמנים עם אלו שהחליטו לפרוש, טלפונים רבים מאנשי לשכתו של נתניהו ואף מראש הממשלה עצמו, במטרה לשכנע אותם לעזוב את קדימה ולהקים סיעה חדשה. בלשכת ראש הממשלה איתרו כמה ח"כים פוטנציאליים והחליטו להפעיל עליהם לחצים כבדים מאוד, הכוללים גם את הגורמים הבכירים ביותר בלשכת נתניהו.