מי אמר למי? "הזז את הרכב או שנפוצץ לך אותו"

לא עבריין לעבריין אלא השב"כ לאזרח תמים ■ במסגרת אירוע ברחוב בו מתגוררת יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התבקש אזרח שחנה במקום להזיז את רכבו ■ אם לא יעשה כן, המאבטח אמר לו כי "כל מה שיישאר מהרכב יהיה דו"ח"

מלאכת חיפוש החנייה בת"א היא מלאכה מאוד לא פשוטה, על כך אין ויכוח. אבל מה קורה אם אתם מוזמנים לאירוע שאותו מקיימת יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, המתגוררת באחת מהשכונות בצפון העיר? למזלכם, במידה והוזמנתם, היחידה לאבטחת אישים של השב"כ תדאג לכם למקום חנייה - על חשבונם של האזרחים המתגוררים במקום.

ע', שמקום עבודתו נמצא בסמוך לביתה של ח"כ ציפי לבני, מספר בשיחה עם אתר חדשות ערוץ 2 באינטרנט כי הוא מועסק בעבודה שמצריכה אותו לעבוד במשמרות. "כאשר החניתי את הרכב שלי והלכתי לכיוון עבודתי, שאלו אותי המאבטחים למעשיי שם", הוא אומר. "זה עוד נשמע הגיוני, אך לשיחת הטלפון מהיחידה לאבטחת אישים - ממש לא ציפיתי".

המאבטח אמר: "כל מה שיישאר מהרכב - זה דו"ח"

לטענתו של ע', התקשר אליו מאבטח בשם אלעד, שהציג את עצמו כאיש היחידה לאבטחת אישים וביקש ממנו להגיע להזיז את רכבו. הסיבה: המאבטח הסביר לו כי "האוטו שלך מעורר חשד". המאבטח הוסיף כי במידה שע' לא יגיע למצוא לעצמו מקום חנייה חלופי, הוא "יזמין חבלן משטרתי, וכל מה שיישאר מהאוטו שלך, הוא דו"ח". חשוב לציין כי במידה ומאבטחי השב"כ גורמים נזק לכלי רכב, המדינה מחזירה את הוצאות הטיפול לבעל הרכב.

לפי עדותו של ע', המאבטחים משמשים גם כ'סדרני חנייה'. "כאשר הגעתי למקום, ראיתי שכל הרחוב מלא במכוניות, כנראה בשל אירוע שנערך בביתה של לבני", הוא מספר בתדהמה. "התחושה שלי היא שהם מתקשרים לאנשים שמחנים את רכבם ברחוב כדי שיפנו את מקום החנייה שלהם למוזמנים".

"כמעט קיבלתי התקף לב", סיכם ע', "קשה לי להאמין איך המדינה מתנהגת כמו בריון, שאפשר להתקשר לאזרח ולאיים עליו ובגלל מה? בגלל שחניתי בכחול-לבן בצפון ת"א, בגלל שבמקרה זה ברחוב של יו"ר האופוזיציה?".

תגובת השב"כ: "המאבטח פנה אל בעל הרכב באדיבות"

בתגובה לפניית אתר חדשות ערוץ 2 באינטרנט, נמסר משירות הביטחון הכללי: "השב"כ אחראי לאבטחת אישים ויו"ר האופוזיציה ביניהם. כל הפעולות המבוצעות בסמוך לביתה של הגברת לבני מבוצעות כחלק מצרכי האבטחה במקום. באירוע האמור, מאבטח מצוות האבטחה פנה לבעל הרכב שהחנה את רכבו בסמוך לביתה של המאובטחת".

"המאבטח פנה אל בעל הרכב באדיבות, תוך שהוא מסביר מדוע עליו להרחיק את רכבו ועל האפשרות העומדת בפניו להגיש תלונה בנושא. בשום שלב לא התייחס המאבטח אל בעל הרכב בתקיפות או בלשון מאיימת כפי שמתואר בפנייתכם".