בגלל פייסבוק: 1 מכל 5 זוגות נוקבים בפעילות ברשת כעילה לגירושים

מתוך הבקשות לגירושים המסתמכות על פייסבוק, הטענה השכיחה ביותר היא "שיחות לא נאותות בעלות אופן מיני שלא היו צריכות לקרות"

בחודשים האחרונים הפכה הרשת החברתית פייסבוק לשעירה לעזאזל לכמעט כל דבר בעולם, כך שאין זו הפתעה שהיא מאושמת גם בהרס חיי נישואים. עורכי דין לדיני אישיות טוענים כי כמעט אחת מכל 5 בקשות לגירושים השתמשו בפייסבוק כעדות לחוסר נאמנות, פלירטוט או עילה אחרת לגירושים.

האתר fudzilla (פודזילה) מצטט אחד מהם באומרו כי הסיבה השכיחה ביותר להשתמש בפייסבוק כעדות בהליכי גירושים היא בני-זוג הטוענים שבוצעו ברשת "שיחות לא נאותות בעלות אופן מיני שלא היו צריכות לקרות". לדבריו, "כשהחלטתי לבדוק כמה שכיחה התופעה, מצאתי כי כמעט 20% מהבקשות לגט כללו התייחסות לפייסבוק".

ואולם, לא רק רומנים אמיתיים מובילים לגירושים. חלק מהנישואים התפרקו בגלל שבני-זוג ניהלו שיחות מיניות עם אנשים שמעולם לא הכירו. למשל, בחורה בת 28 נפרדה מבעלה לאחר שגילתה שבעלה "שוכב" עם נערת ליווי באתר העולם הווירטואלי "Second Life". אישה אחרת בת 35 למדה דרך הפייסבוק כי בעלה מתגרש ממנה.

עורך הדין המצוטט באתר פודזילה טוען כי שיעורי הגירושים יזנקו ב-2010 בשל המיתון, או כפי שמנסחים זאת בפודזילה, אל תופתעו אם תמצאו בפייסבוק הודעה בנוסח "ממי, היתה לנו תקופה טובה, אבל אני צריך להתארגן על עצמי מחדש ולהקטין את הוצאות המחיה. את והכלב מפוטרים".