עסקת ענק לשיכון ובינוי: תשקם כביש באזרבייג'אן ב-337 מיליון דולר

החברה תשקם את כביש 4M, שאורכו 156 ק"מ, כאשר השיקום יכלול הרחבת הכביש והקמת גשרים במשך 3 שנים

עסקת ענק לחברת הנדל"ן שיכון ובינוי הנשלטת על ידי שרי אריסון. החברה דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי השיגה דריסת רגל באזרבייג'אן וחתמה עם משרד התחבורה שם על חוזה תשתיות בהיקף של 337 מיליון דולר.

שיכון ובינוי תשקם את כביש 4M, שאורכו 156 ק"מ, כאשר השיקום יכלול הרחבת הכביש והקמת גשרים במשך 3 שנים. ממשלת אזרבייג'אן תממן את הפרויקט יחד עם 3 בנקים מסחריים במדינה. כאמור, מדובר בפרויקט ראשון של החברה באזרבייג'אן ועסקה זו מהווה חלק נוסף באסטרטגיה של החברה להתרחב בחו"ל ושאיפתה לזכות ב"מגה פרויקטים".

"פרויקט זה מהווה אבן דרך נוספת במימוש אסטרטגית הקבוצה להרחבת פעילותה במדינות חדשות ומביא לידי ביטוי את יכולות החברה בביצוע מגה-פרויקטים", אמר עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי.

כביש 4M הוא קטע מציר התנועה הראשי מהים הכספי לים השחור (ממזרח למערב) ומחבר את באקו, בירת אזרבייג'אן, במזרח עם העיר יוולקס שבמרכז המדינה.

את הפרויקט תבצע שיכון ובינוי באמצעות החברה הבת שלה, SBI תשתיות, שהיא הזרוע הבינלאומית של שיכון ובינוי המרכזת את פעילותה בחו"ל. באוקטובר האחרון זכתה SBI במכרז בגואטמלה לשיקום כביש החוצה את צפון המדינה, שאורכו כ-300 ק"מ, בהיקף של 230 מיליון דולר.