ראש הממשלה ויתר על הצעת אל על להטיסו בחינם לקהיר

אל על הציעה להטיס בחינם "מתוך הכרה בחשיבות הנסיעה" ■ גורמים המקורבים לנושא מעריכים כי מקור הצעתה של אל על הוא בשמועה שגלעד שליט עשוי לשוב ארצה במטוס ראש הממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויתר על הצעת אל על להטיסו בחינם לקהיר מחר (ג'). לקראת נסיעתו של ראש הממשלה לפגישה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, פנתה אתמול לשכת נתניהו לשלוש חברות התעופה הישראליות בבקשה לקבל מהן הצעות להטסת נתניהו לקהיר. הצעת המחיר שהתבקשו החברות להציע כללה המתנה של מספר שעות על הקרקע בקהיר והטסת פמליית ראש הממשלה חזרה לישראל. למכרז נענו אל על וארקיע: הצעתה של אל על עמדה על 19 אלף דולר, והצעתה של ארקיע על 18 אלף דולר.

על פניו נראה היה שארקיע שהצעת המחרי שלה היתה נמוכה יותר, זכתה במכרז והיא זו שתטיס את נתניהו, אלא שאתמול בשעות אחה"צ החלו להגיע דיווחים שאושרו על ידי אל על כי החברה פנתה ללשכת ראש הממשלה והצהירה כי היא מוכנה להטיס את נתניהו לקהיר ללא תמורה "מתוך הכרה בחשיבות הנסיעה". גורמים המקורבים לנושא מעריכים כי מקור הצעתה של אל על הוא בשמועה שגלעד שליט עשוי לשוב ארצה במטוס ראש הממשלה.

בלשכת נתניהו התקבלה הצעתה של אל על בהפתעה שכן מעולם לא הציעה חברה מסחרית פרטית להטיס את ראש הממשלה חינם אין כסף, ולא היה ברור אם הצעה כזו עומדת במבחן החוק.

אתמול בשעות הלילה הוחלט בלשכת נתניהו לדחות את הצעתה של אל על שלא לגבות תשלום עבור הנסיעה, וכי ארקיע, שזכתה במכרז היא זו שתטיס את ראש הממשלה לקהיר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "טיסות ראש הממשלה מטופלות על ידי הגורמים המקצועיים במשרד ראש הממשלה על פי החוק במסגרת מכרז. כך היה תמיד וכך גם הפעם".