רשמית: בוטלו הקלות המס לספורטאים זרים בספרד

החל מ-1 בינואר יועלה המס המרבי לספורטאים זרים שמרוויחים מעל 600 אלף אירו בשנה ל-43% ■ המס לא יכלול חוזים קיימים של שחקנים, אלא רק חוזים שייחתמו החל מעוד ארבעה ימים

הפרלמנט בספרד העביר באופן רשמי את חוק המיסוי החדש, שמחסל את הטבות המס להן זכו ספורטאים זרים במדינה. המשמעות היא שהחל מ-1 בינואר יועלה המס המרבי לספורטאים זרים שמרוויחים מעל 600 אלף אירו בשנה ל-43%, במקום 24% שהיה נהוג עד כה. המס לא יכלול חוזים קיימים של שחקנים, אלא רק חוזים שייחתמו החל מעוד ארבעה ימים.

הטבת המס לספורטאים בספרד, שהוחלה ב-2003 וקיבלה את השם "חוק בקהאם", נועדה לסייע למועדונים למשוך כדורגלנים בכירים למדינה על מנת להתמודד עם ליגות הכדורגל הגדולות באירופה. כצעד מחאה, הודיעו ראשי הליגה הספרדית בכדורגל ומינהלת הליגה בכדורסל לפני כוחדשיים כי ישקלו השבתה של הליגות אם החוק יעבור.

משרד האוצר בספרד הציגו נתונים לפיהם בשנת 2008 רק 43 ספורטאים במדינה חצו את הרף של 600 אלף אירו בשנה.

שני דברים שכבר עכשיו ינסו בספרד לעשות: הראשון, לסגור בארבעת הימים הקרובים החתמות של שחקנים שתוכננו לחלון ההעברות של ינואר. השני, לפי ה"אס", החוזים הבאים שייחתמו השחקנים יהיו מורכבים משכר בסיס הנמוך מ-600 אלף אירו בעונה, כאשר היתרה תושלם בצורת בונוסים.

גם בפרמיירליג האנגלית מתכוננים לחוק המיסוי החדש שייכנס לתוקף באפריל 2010, לפיו ישלם כל עובד בממלכה מס של 50% על הכנסה של מעל 150 אלף ליש"ט בשנה, בהשוואה למס מרבי של 34% כיום.