התקדמות משמעותית במגעים לגיבוש ההסכם עם ערוץ 10

עפ"י הצעת מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ישראל 10 תגיש לאישור מועצת הרשות השנייה עד לסוף 2011 תוכנית להחזרת 20 מיליון השקלים שהיא חייבת בתחום הקולנוע ■ התוכנית תובא לאישור ועדת הכלכלה

התקדמות משמעותית במגעים לגיבוש ההסכם עם ערוץ 10: על-פי ההערכה, כבר השבוע יובא הנושא בפני ועדת הכלכלה של הכנסת. כעת הדבר טעון בדיקה נוספת של הלשכה המשפטית של משרד התקשורת.

בשבועות האחרונים ניהלו הצדדים - ובהם אנשי ערוץ 10, הרשות השנייה, היוצרים ומשרד התקשורת - מגעים בהתבסס על ההבנות שהושגו בין ערוץ 10 ליוצרים.

על-פי ההצעה שניסח מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ואשר הועברה לעיונה של נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של הרשות השנייה, ומנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, ישראל 10 תגיש לאישור מועצת הרשות השנייה עד לסוף 2011 תוכנית להחזרת 20 מיליון השקלים שהיא חייבת בתחום הקולנוע.

אם ישראל 10 לא תגיש עד לתאריך זה תוכנית המשלימה את החוב, יהיה עליה להגיש ערבות בנקאית אוטונומית בסכום החוב או יתרתו, לצד תוכנית להשלמתו עד סוף 2014. הערבות תיחשב כקיום המחוייבות, ואם היא לא תתקיים - תחלט הרשות את הערבות.

הצעתו של סמירה מתייחסת גם לזכייניות ערוץ 2, בניגוד לסיכום המוקדם יותר בין ערוץ 10 ליוצרים. קשת ורשת תוכלנה להגיש למועצת הרשות השנייה בקשה לדחייה עד לסוף 2014 של חובותיה בתחום הקולנוע. גם הזכייניות יתבקשו להציג ערבויות. טלעד, זכיינית ערוץ 2 לשעבר, תהיה רשאית גם היא להגיש למועצה בקשה לדחיית השלמת החוב שצברה בתחום הקולנוע, שעומד על 1.4 מיליון שקל, עד לסוף 2014.

על-פי ההצעה, הקרן בסף 30 מיליון שקל שיעמיד משרד האוצר ישמשו לביצוע הפקת תוכניות סוגה עילית וסרטי קולנוע ישראלים על-ידי יוצרים עצמאיים. כספי הקרן ינוהלו על-ידי הרשות השנייה, וההפקות שיופקו ממנה יוכרו כסוגה עילית.

מהרשות השנייה נמסר כי "הנושא נמצא בעבודת מטה בראשות משרד התקשורת, ויעלה לאישור ועדת הכלכלה".