בנק הפועלים מפרסם דו"ח אחריות חברתית ופותח סניף "ירוק"

הדו"ח מפרט את פעילות בנק הפועלים בתחום הקיימות ■ הבנק מדווח כי הפחית את הזיהום שהוא יוצר ב-13%

כחלק ממימוש חזון הקיימות (sustainability) של הבעלים, שרי אריסון, פירסם היום בנק הפועלים בניהולו של ציון קינן דו"ח אחריות חברתית על פי הקריטריונים של ה-GRI (Global reporting initiative). הדו"ח, המתפרסם זו השנה השנייה, דורג על ידי GRI בדירוג A+. לתוכנית לקיימות ואחריות חברתית שנבנתה בבנק שימשו כיועצים אנשי פירמת רו"ח BDO זיו האפט. השבוע יפתח הבנק סניף "ירוק" ראשון ביקנעם.

יו"ר הבנק, יאיר סרוסי, אמר כי אסטרטגיית האחריות התאגידית בבנק הפועלים מתבססת על ארבעה נדבכים: יציבות - על ידי חיזוק ההון המשמש ככרית ביטחון מרכזית ושיפור תהליכי ניהול הסיכונים; רווחיות בת קיימא - ולא כזו המקדשת תשואה מיידית גבוהה אך טומנת בחובה סיכונים גדולים; קיימוּת - חיסכון בשימוש במשאבים מתכלים, בחשמל, בנייר ובמים, הגברת המיחזור בבנק והמודעות לטיפול במזהמים; ושותפות - עם לקוחות, עובדים, ספקים וקהילה.

הדו"ח מפרט את פעילות בנק הפועלים בתחום הקיימות. גישת הבנק היא יצירת כלים לקשר ולפעילות גומלין עם הלקוחות בסביבה וירטואלית, החוסכת נייר, מצמצמת את הצורך של הלקוחות להגיע לסניפים, חוסכת דלק ומפחיתה זיהום.

כך למשל מדווח בנק הפועלים כי הפחית את הזיהום שהוא יוצר ב-13%. טביעת רגל הפחמנית של הבנק עמדה על 84,747 טון של שווה ערך פחמן דו חמצני זאת לאחר הפחתה של 11,978 טון כתוצאה מפעולות שנקט הבנק בנושא.

הבנק הצליח להקטין את צריכת הנייר הודות לייעול הדיוור ללקוחות והרחבת שליחת דואר דרך אתר האינטרנט. צריכת החשמל ירדה ב6% למ"ר וצריכת המים ירדה באזור ת"א ב=17%. הבנק הקים מערך למחזור וטיפול בפסולת ואימוץ מדיניות וסטנדרטים של בניה ירוקה. בסעיף התחבורה, בשימוש העובדים 117 רכבים היברידיים ובבנק מפתחים כעת יישום לנסיעה משותפת (Carpool).