יחימוביץ' לבן-דב: "1% מהדיבידנד בפרטנר ימנע 120 מפוטרים"

יממה אחרי שכינתה את הבעלים של חברת התקשורת פרטנר "חסלן מקומות עבודה", ח"כ יחימוביץ' קוראת לבן-דב "לגלות אנושיות" ולוותר על פיטוריהם של כ-120 מעובדי החברה, שייכנסו לתוקף ביום שישי הקרוב

יממה אחרי שכינתה את הבעלים של חברת התקשורת פרטנר , אילן בן-דב, "חסלן מקומות עבודה", חברת הכנסת שלי יחימוביץ' קוראת לבן-דב "לגלות אנושיות" ולוותר על פיטוריהם של כ-120 מעובדי החברה, שייכנסו לתוקף ביום שישי הקרוב.

יחימוביץ' טוענת כי אחוז אחד מהדיבידנד שפרטנר מתכוונת למשוך שווה לעלות השכר של כל 120 העובדים המפוטרים גם יחד. "הדיבידנד הדמיוני שפרטנר מושכת עומד כעת בפועל על 1.7 מיליארד שקל, משום שה-1.4 של אתמול מצטרפים ל-300 מיליון שכבר נמשכו לפני חודש. אם פרטנר כה איתנה עד שהיא יכולה למשוך דיבידנד עצום כזה, היא בוודאי יכולה לבטל פיטורי 120 עובדים מסורים, אשר היו שותפים פעילים ביצירת הדיבידנד, ואשר בתחשיבים הכי מחמירים עלות שכרם לא מגיעה אפילו לאחוז אחד מגובה הדיבידנד" - כך מסרה היום יחימוביץ'.

עוד היא הוסיפה: "אני בטוחה שאילן בן-דב, שהוא אדם רוחני המרבה בפילנתרופיה, יבין שהרס פרנסתן של 120 משפחות בישראל הוא מעשה הגורם סבל רב - ולכן הוא יימנע מכך, וימשוך את מכתבי הפיטורים אשר ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי השבוע. תהיה בכך הפגנה של אנושיות".

יחימוביץ' ביקרה גם את תגובתה של חברת פרטנר מאתמול, שלפיה ב-2009 לא פיטרה החברה אפילו עובד אחד, למרות המשבר הכלכלי. "תגובת החברה כי לא פיטרה עובדים ב-2009 היא צינית, שכן ההנהלה יודעת היטב שהפיטורים פשוט נכנסים לתוקף ב-1 בינואר 2010".

בפרטנר מסרו היום בתגובה: "חברת פרטנר דוחה על הסף את טענותיה של חברת הכנסת יחימוביץ'. חברת פרטנר הינה החברה היחידה שלא פיטרה עובדים בשנת משבר ושפל כלכלי, שנת 2009, מתוך מחויבות לעובדיה, ואף הגדילה את מצבת כוח-האדם".

דוד אבנר, מנכ"ל החברה, אף ציין כי מצבת כוח-האדם בינואר 2010 תהיה גדולה מאשר המצבת שנרשמה בינואר 2009. חלוקת הדיבידנד הנוכחית אשר אושרה על-ידי דירקטוריון חברת פרטנר וגובתה על-ידי עבודה כלכלית של ארנסט אנד יאנג בדבר חוסנה הפיננסי של החברה, וכן של הבנקים הממנים הינם לצורך ייעול מבנה ההון של חברת פרטנר. יצויין כי גם לאחר חלוקת הדיבידנד, שיעור המינוף של פרטנר יהיה נמוך או דומה לתעשיית התקשורת בארץ ובעולם. מהחברה מזכירים כי חולקת הדיבידנד משרתת את מטרותיהם העסקיות של כלל בעלי המניות, כאשר חלקו של הציבור הוא הגדול ביותר.

בהתייחס לפעילותיו הפילנתרופיות, ביקש אילן בן-דב למסור כי הוא מצפה שחברת הכנסת יחימוביץ' תצטרף למאבקו למען רפואת שיניים חינם לכל אוכלוסיית ישראל ומקווה שתגלה רגישות לשאר הנושאים החברתיים הנמצאים תחת טיפול ארגון לוטוס שבבעלותו.