הבונוס של אבי גבאי עשוי להגיע ל-80% משכרו השנתי ב-2010

שכרו החודשי של מנכ"ל בזק עומד נכון להיום על כ-155.7 אלף שקל, עם הצמדה למדד ■ היעדים בהם צריך לעמוד: יעד EBITDA, שמשקלו 80% בחישוב, ויעדים בהתקדמות פרויקט רשת ה-NGN, שמהווים את יתר המשקל בהחלטה

תחילת השנה האזרחית הוא זמן טוב לעדכן חוזי העסקה ולקבוע יעדים חדשים עבור למנהלים. מי שעשתה זאת ביממה האחרונה היא חברת התקשורת בזק , שצפויה בשנה הקרובה לעבור לשליטתו של שאול אלוביץ'. החברה דיווחה במהלך הלילה, כי חברי הדירקטוריון אישרו אתמול את היעדים לפיהם יחושב הבונוס השנתי ל-2010 של מנכ"ל החברה, אבי גבאי.

שכרו החודשי של גבאי עומד נכון להיום על כ-155.7 אלף שקל, עם הצמדה למדד. על פי הסכם ההעסקה, עשוי גבאי לקבל בונוס של עד 80% משכרו השנתי, אם יעמוד ביעדים שהוצבו לו. היעדים שאישר הדירקטוריון מורכבים משני פרמטרים: יעד EBITDA לחברה, שמשקלו 80% בחישוב, ויעדים בהתקדמות פרויקט רשת ה-NGN, שמהווים את יתר המשקל בהחלטה.

נדגיש כי היעדים עצמם לא נחשפו, אך הפרמטרים לפיהם נקבע הבונוס אפיינו את תנאי הבונוס של גבאי גם בשנה החולפת. בבזק מציינים כי עמידה חלקית ביעדים תזכה את גבאי בבונוס חלקי, אך גם כי לדירקטוריון היכולת להגדיל את הבונוס לשיעור הגבוה מ-80% מהשכר השנתי, על פי שיקול דעתו.

גבאי נחשב לאחד המנהלים המתוגמלים ביותר בשוק המקומי. בשנת 2008 הוא דורג במקום ה-13 בדירוג שכר המנהלים של "גלובס", עם עלות שכר של 10.7 מיליון שקל, מתוכם בונוס על ביצועי החברה בשנה זו בסך 1.36 מיליון שקל (כ-75.7% משכרו השנתי באותה שנה). בנוסף לשכרו גבאי מחזיק ב-20.6 אלף ממניות בזק, השוות כ-195 אלף שקל כיום.

לגבאי הוענקו במסגרת תוכנית תגמול מנהלים בסוף 2007 גם כ-5.25 מיליון אופציות למניות החברה, לפי מחיר מימוש של 5.5 שקל, שנמצאות היום עמוק בתוך הכסף, כשהרווח עליהן "על הנייר" מסתכם בלמעלה מ-20 מיליון שקל. רק שליש מכמות האופציות שבידי גבאי ניתנות למימוש כיום, כששליש נוסף צפוי להיות "מופשר" בפברואר הקרוב והיתר בפברואר 2011. במידה שאופציות אלו ימומשו הן שוות ערך ל-0.2% מהון המניות של החברה.