גולן: בעלי השליטה צפויים להכניס לתוך החברה קרקע בחדרה

פנו לתעשיין צבי ימיני בהצעה לשמש כיו"ר החברה ■ הוגשה תוכנית לאישורה של עיריית חדרה, לפיה יוקמו בשטח שרכשה החברה כ-1,000 יחידות דיור, אזור מסחר ובית-מלון

כחודש אחרי שחתמו על הסכם לרכישת השליטה בשלד הבורסאי של "גולן מלאכת מחשבת" מידיו של עודד דסאו, צמד בעלי השליטה החדשים - דני מור ואילון ברוך - מאותתים על כוונותיהם להמשך.

השניים פנו בימים האחרונים לאיש העסקים והתעשיין צבי ימיני בהצעה לשמש כיו"ר החברה. במקביל הם מקדמים תכניות לצקת לחברה פעילות נדל"ן רחבת היקף.

ימיני, שבין היתר ייסד את חברת הפלסטיקה צאג, הידרו תעשיות ופולימר לוג'יסטיק אמר היום כי "אני שוקל את הדבר ברצינות. נפגשתי עם שני הרוכשים החדשים וההתרשמות שלי מהם מאוד חיובית. הם רוצים להשקיע בארץ ויש להם כמה פרויקטים מעניינים".

מנכ"ל גולן, כפיר זילברמן, אמר כי "אני חושב שמינוי אדם עם קבלות כמו ימיני יכול לסייע להוביל את גולן למקומות מאוד יפים".

במקביל, נציגם של השניים בארץ, עורך הדין יוסי כהן, הגיש לאחרונה תוכנית לאישורה של עיריית חדרה, על פיה יוקמו בשטח שרכשה החברה כאלף יחידות דיור, אזור מסחר ובית מלון.

מור רכש מעיריית חדרה כבר לפני יותר מחמש שנים 84 דונם מערבית לגבעת אולגה, באמצעות חברת אסיה-חדרה, תמורת 34 מיליון שקל. בהמשך מימש אופציה לרכישת 27 דונם נוספים, וההערכות הן כי עד כה הוא השקיע בקרקע ובפיתוחה יחד עם שותפו ברוך כ-100 מיליון שקל. בגולן מציינים כי לפי הערכות שמאי, שווי הקרקע הנוכחי כבר מגיע ל-300 מיליון שקל.

בנוסף מחזיקים מור וברוך בקרקעות נוספות ברחבי הארץ, ולפחות חלקן מתוכננות להיכנס לתוך גולן בשנה הקרובה. במקביל, לאחר כניסתם של מור וברוך לחברה, בגולן כבר בוחנים עסקאות לרכישת נכסים נוספים, כשזילברמן מוכן רק לציין כי "יש לחברה 8 מיליון שקל בקופתה ונפעל כדי לנצל סכום זה".

בשל העובדה שמור וברוך הם בעלי העניין העיקריים בגולן (36.5% מההון לכל אחד), אחת מהאפשרויות היא שהזרמת הנכסים לחברה תעשה בדרך של הלוואת בעלים, וכן כי תתבצע לשניים הקצאת מניות נוספות.

במהלך אוקטובר סיכמו מור וברוך עם דסאו על רכישת אחזקותיו (73%) בגולן תמורת 9 מיליון שקל, וכעת הם מחזיקים בחברה בשותפות שווה. מאז ההודעה על הרכישה זינקה המניה, הנכללת ברשימת המניות דלות הסחירות, ב-140%, לשווי של 33 מיליון שקל.