ראש מועצת גלבוע, דני עטר, נחקר בחשד למירמה והפרת אמונים

זאת במסגרת חקירה המתנהלת נגד עובדי המועצה וכמה מחבריה בעקבות דו"ח מבקר המדינה מ-2008, שמצא כי עובדי ונבחרי מועצה פעלו בניגוד עניינים בנוגע להסעות התלמידים למוסדות החינוך

ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר, עוכב הבוקר (ד') לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בחשד לעבירה של מירמה והפרת אמונים. זאת, במסגרת חקירה המתנהלת נגד עובדי המועצה וכמה מחבריה, בחשד לעבירות של מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה.

החקירה נפתחה בהוראת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שוקי למברגר, בעקבות דו"ח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

במסגרת החקירה נערכו הבוקר חיפושים במשרדי המועצה ובמקומות נוספים, ועוכבו לחקירה 5 מעורבים.

עטר מכהן כראש המועצה במשך 4 קדנציות רצופות, מאז 1994. ביולי השנה נחקר מהנדס המועצה, בני סגל, בחשד לאי-סדרים בתחום הנדל"ן.

דו"ח המבקר מ-2008 מצא כי עובדי ונבחרי מועצה פעלו בניגוד עניינים בנוגע להסעות התלמידים למוסדות החינוך. מזכירת המועצה וראש מינהל החינוך, אילנה חייט, היתה בניגוד עניינים בגלל תפקידה כראש מינהל החינוך, הואיל וטיפלה בעניינים שקשורים לחברה שביצעה הסעות עבור המועצה, שלבעלה יש זיקה כלכלית אליה; היא אף אישרה חשבונות של אותה חברה.

דוד ביטון, סדרן ההסעות של המועצה, היה חבר מועצה וחבר בוועדת המכרזים. בתוקף תפקידו כסדרן הסעות היה אחראי לחלוקת מסלולי הנסיעה והקווים לנהגים ופיקוח על ההסעות. נמצא כי אחת מהחברות שזכו במכרז לביצוע הסעות היתה בבעלות קרוב משפחה שלו.

כן נמצאו ליקויים נוספים: חלק מקבלני ההסעות נבחרו ללא מכרז; המועצה התקשרה עם קבלנים שהמחירים שהציעו היו גבוהים באופן ניכר ממחירי השנה הקודמת; לא היו הסכמים בכתב לגבי מקצת ההתקשרויות, והן אף לא הובאו לדיון ולאישור במליאת המועצה.

ממועצת גלבוע נמסר בתגובה: "המועצה משתפת פעולה עם צוותי המשטרה, ככל שתתבקש, תוך שקיפות מלאה, לשם השגת האמת ושמירה על החוק".