ערוץ 8 משיק לוח שידורים חדש עם דגש על תוכניות תרבות

את הלוח תוביל תוכנית התרבות החדשה "דיבור חדיש", בהגשת מירי חנוך ואסף הראל, שתעסוק בטשטוש שבין המציאות ליצירה התרבותית ■ ישדר בהקרנת בכורה טלוויזיונית את הסרט עטור הפרסים "ואלס עם באשיר"

ערוץ 8 יציג החל מחודש ינואר הקרוב לוח שידורים חדש, במסגרת מה שהוא מכנה "תפיסת תרבות חדשה".

את לוח השידורים תוביל תוכנית התרבות החדשה "דיבור חדיש", בהגשת מירי חנוך ואסף הראל. מדובר בפורמט של ערוץ 8 שיורכב מפאנל ומאורחים שיגיעו לתוכנית. התוכנית תעסוק בטשטוש שבין המציאות ליצירה התרבותית. בין הפאנליסטים שלוהקו לתוכנית גם עירית לינור, תמר גלבץ, מאיר ויזלטיר, דורון צברי, רוגל אלפר, דני דותן וניסן שור.

מיד לאחר התוכנית תשודר בכל ערב רצועת סרטי תעודה, ומדי לילה בחצות תעלה רצועה לילית של סרטי אנימציה בשיתוף-פעולה חברת אניבום. כמו כן תושק רצועת סדרות יומית, שתכלול את סדרת האיחוד של חבורת "מונטי פייטון"; "איפה האוכל?" מסע קולינרי ברחבי הארץ עם השף אייל שני; "תצחיק אותם - תולדות ההומור האמריקאי"; ו-"כל תולדות הרוק" של ה-BBC.

אחד הדגשים החשובים של הערוץ בתקופה הקרובה יהיה חקירת התרבות. חלק נרחב מהתכנים התיעודיים של הערוץ יעסקו בכך. במסגרת זו תעלה העונה החדשה של "גיבורי תרבות", ובמרכזה גיבורי תרבות ישראליים ובהם יהודית רביץ, רונית אלקבץ, עמוס גיתאי, מאיר ויזלטיר, זובין מהטה, דיויד ריב ורם כרמי.

כמו כן ישודרו פרקים חדשים בסדרה "24 שעות עם..", במסגרתה מארח רוני קובן דמויות כמו מרינה מקסימליאן בלומין וגלעד כהנא.

ערוץ 8 ישדר גם בהקרנת בכורה טלוויזיונית את הסרט זוכה גלובוס הזהב, "ואלס עם באשיר".

בהמשך השנה יעלו פרויקטים נוספים הנמצאים בפיתוח והפקה, ובהם סדרה של רון כחלילי החוקרת לעומק את השפעותיו של קולנוע הבורקס הישראלי, סדרה מאת ניסן שור על תולדות עולם הפרסום הישראלי וסדרה בהגשת ירון לונדון המתחקה אחר המשמעות של "הצבר".

מנהל ערוץ 8, אייל אופנהיים, מסר כי "ערוץ 8 ימשיך להוות אלטרנטיבה מגוונת ואיכותית לערוצים המסחריים. בעונת השידורים הקרובה החלטנו להתמקד בתרבות המקומית והעולמית. במרכז לוח השידורים יציג ערוץ 8 לראשונה בתולדותיו תוכנית אולפן יומית בשידור חי שאמורה לשמש עוגן מרכזי, ולצידה סדרות מקור וסרטי רכש. הערוץ ימשיך להתבסס על מיטב היצירה הדוקומנטרית המקומית והעולמית, אבל ימשיך לפרוץ את גבולות הז'אנר, כאשר בעונה הנוכחית אנחנו משיקים רצועת אנימציה לילית".