חגי שלום חותך: דמי הניהול בטיב טעם יופחתו במיליון ש' לשנה

הודיע על פתיחת הסכמי הניהול של הרשת מול קובי טרייביטש וחברת הארגז, במטרה להקטין את עלויות הניהול של בעלי השליטה

לאחר שהושלמה העברת השליטה ברשת טיב טעם לידי קבוצת הארגז של חגי שלום, שמחזיק בה לצד המייסד, קובי טרייביטש, מתחיל בעל השליטה החדש לחתוך בשומן העודף של רשת המזון. היום (ד') הודיעה החברה על פתיחת הסכמי הניהול של הרשת מול טרייביטש והארגז, במטרה להקטין את עלויות הניהול של בעלי השליטה.

הארגז תקבל 143 אלף שקל לחודש

על-פי הסכם הניהול החדש שנחתם עם טרייביטש, החל מהחודש הנוכחי תרד התמורה החודשית בעבור שירותי הניהול שמעניקה החברה שבבעלותו לטיב טעם ל-148.1 אלף שקל, לעומת 208.3 אלף שקל. זאת, על-פי הסכם ממארס 2007 בין טרייביטש למי שהיה אז שותפו בחברה, עמית ברגר וחברת אנטר הולדינגס שבשליטתו.

גם ההסכם עם אנטר הולדינגס, שעבר במסגרת רכישת מניותיה בחברה לידי הארגז, נפתח. על-פיו, התמורה שתועבר לארגז תעמוד על 143.4 אלף שקל בחודש, במקום 166.6 אלף שקל לפי ההסכם הקודם.

נציין כי כבר בדצמבר שעבר החליט דירקטוריון הרשת להפחית את התשלום לחברות הניהול ב-15% לשנה החולפת כתוצאה מהמשבר אליו נקלעה הרשת.

בטיב טעם מעריכים כי הקטנת התמורה לבעלי השליטה תביא להקטנה של הוצאות החברה בהיקף של כמיליון שקל בשנה.

נזכיר כי בסוף נובמבר אישר בית המשפט את ההסכם למכירת מניות טיב טעם, ששועבדו לטובת מחזיקי אג"ח ב' של אנטר הולדינגס, לטובת חגי שלום, שקיבל לידיו את השליטה בחברה, במסגרת ההסכם שנחתם בינו לבין מייסד הרשת, טריביטש.

שלום רכש 38.12% ממניות החברה (והגיע לאחזקה של 40% מאז) תמורת 38 מיליון שקל, וכן העמיד לרשת הלוואת בעלים בסך 32 מיליון שקל, על מנת שזו תוכל לעמוד בתשלום לבעלי האג"ח. 15 מיליון שקל מסכום ההלוואה יוכל טריביטש לקבל, לאחר שההלוואה תוחזר בעוד כ-3 שנים, כפרמיה על העברת השליטה לשלום. זאת, למרות שטרייביטש נותר בעל המניות הגדול ברשת, עם אחזקה של 41.37% מהמניות.

טיב טעם סיימה את 9 החודשים הראשונים של השנה עם הפסד של 8.6 מיליון שקל, לאחר ירידה חדה בהכנסותיה, בעקבות המשבר והתחרות העזה בענף. החברה גוררת עימה גירעון של כ-240 מיליון שקל בהון החוזר, ברובו בשל הלוואות בנקאיות.