דרמה בקוביית הקרח בכיכר רבין: הקוסם נפל - אך מסרב לחילוץ

הקוסם חזי דין, בן 28, נכנס אתמול בבוקר לתוך קוביית קרח ענקית, כשהוא מתכנן לשהות בה במשך 64 שעות ולצאת רק בשנה הבאה ■ בשעה 15:30 הוא נפל בתוך הקובייה ואנשי מד"א רצו לחלצו, אך הקוסם סירב

דרמה בכיכר רבין: הקוסם חזי דין נכנס אתמול בבוקר לתוך קוביית קרח ענקית, כשהוא מתכנן לשהות בה במשך 64 שעות ולצאת רק בשנה הבאה. בשעה 15:30 הוא נראה כשהוא נופל בתוך הקובייה. אנשי מד"א המשגיחים עליו נראו מוטרדים מאוד ורצו לחלצו, אך המסייע שלו סירב, ואמר שהם בקשר עין וכי הוא נראה בסדר. "נראה שהוא מתפקד ויכול לסיים את המשימה", הרגיע אורן, הפרמדיק האחראי באזור.

בלהה, אמו של חזי, הביעה דאגה מהתנהגותו של בנה. "הוא משדר אותות מצוקה", הסבירה. בעלה ניסה להוריד את רף המתח: "זה קטן עליו".

ככל הנראה רגליו של הקוסם נרדמו והוא סבל מכאבי ראש. חברת ההפקה הזמינה אחר הצהריים את אנשי החברה האחראיים על פירוק קוביות הקרח, אך הקוסם מסרב לפירוק. אמו הגיעה למקום וניסתה לשכנע אותו לצאת מקוביית הקרח, כשהיא בוכה. גם אנשי ההפקה ניסו לשכנעו לסיים את הניסיון לשבור את השיא - אך הקוסם מתעקש שלא להתפנות.

איש בשלג בכיכר רבין / צלם: גלעד שלמור, אתר חדשות 2

מנסה לשבור את השיא של דיוויד בליין


אתמול בשעה בשעה 8:00 בבוקר נכנס הקוסם חזי דין לקובייה במשקל שמונה טונות שמוקמה צמוד למזרקה במרכז הכיכר. דין יישאר בה, לפי שאיפתו, במשך 64 שעות, עד לרגע האחרון של שנת 2009 - ב-31 בדצמבר בחצות.

הקוסם הישראלי בן ה-29 מנסה לשבור את השיא העולמי השייך לקוסם הבינלאומי דיוויד בליין שנכנס לתוך הקובייה הקפואה לפני מספר שנים בכיכר הטיימס בניו-יורק, ושהה בתוכה במשך 62 שעות ללא מזון, שתייה או יכולת לנוע. לכל המודאגים נדגיש כי ניידת של מד"א נמצאת בקרבת מקום מוכנה לכל תרחיש.

חזי דין הוא בין הבודדים בישראל שמתעסק בנישת הקסמים אשר מכונה "אקסטרים מג'יק" - קסמים בסיכון חיים שמצריכים אימון רב של הגוף והנפש.

אתר חדשות ערוץ 2 מעביר שידור חי מכיכר רבין באתרו