Equity 1 מנסה להשלים את ההשתלטות על DIM Vastgoed

פרסמה היום כי בכוונתה להציע הצעת רכש נוספת לקרן הריט - ובתגובה המניה זינקה ב-24.5% בהולנד ומחקה כמעט את כל הפרמיה המתוכננת

בקבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל מסיימים את השנה בניסיון נוסף לעשות סדר באחזקות השונות הנסחרות בבורסות הפזורות על-פני 3 יבשות. הפעם מדובר באחת האחזקות היותר משורשרות של גזית גלוב - קרן ה-REIT האמריקנית DIM Vastgoed שנסחרת דווקא בבורסת היורונקסט באמסטרדם (סימול: DIMVA.AS). באמצעות הזרוע המרכזית שלה בארה"ב, קרן הריט 1 Equity (סימול: EQY בבורסה בניו-יורק) היא זוממת להגיע לשליטה מלאה ב-DIM, כך שתוכל למחוק אותה מהמסחר ולמזג אותה.

גזית גלוב חולשת על 52% ממניות Equity 1 (במישרין ובאמצעות גזית אמריקה שסימולה בבורסה בטורונטו GAA.TO, בה היא מחזיקה ב-66% מהמניות). במקביל, ל-Equity 1 אחזקה של 73.29% ב- DIM Vastgoed, כך שבשרשור מחזיקה גזית גלוב הישראלית ב-38.1% ממניות הקרן. DIM מחזיקה ב-21 מרכזים מסחריים בארה"ב בשטח בנוי של כ-245 אלף מ"ר ונקלעה לאחרונה לקשיים.

Equity 1 צפויה לפרסם רשמית בתחילת העשור החדש הצעת רכש נוספת ל-DIM, לאחר שהצעתה הראשונה מה-27 בנובמבר נכשלה. אז פרסמה הצעת לרכוש את המניות לפי 6.16 דולר למניה, ולמרות שטרם פרסמה מתווה רשמי, בכוונתה להעלות את המחיר ל-7.3 דולר למניה. ההצעה החדשה גוזרת ל-DIM שווי כולל של 59.98 מיליון דולר, מתוכם תצטרך להוציא Equity 1 עד 16.02 מיליון דולר מכיסה במזומן. בתגובה, זינקה היום מניית DIM ביורונקסט ב-24.5% ומחקה כמעט את כל הפרמיה - כשננעלה בשער 7.12 דולר.

ועדיין, נציין, מדובר במחיר הנמוך ב-6.9% מזה אותו משקף השווי הנכסי הנקי של מניית קרן הריט נכון למועד המאזן האחרון, לפי חוקי החשבונאות ההולנדיים (GAAP). ואולם, הקרן משערכת את נכסיה אחת לחודש לפי תקנות הדיווח החשבונאי הבינלאומי (IFRS) ולפי השווי מלפני חודש מדובר בפרמיה של 17.9%.

הן הוועדה המייעצת והן מועצת המנהלים של הקרן המליצו פה אחד לקבל הצעת הרכש לכשתפורסם, אשר מימושה המלא יביא למחיקת הקרן מהבורסה ההולנדית, שם נסחרת גם קרובת משפחה של גזית גלוב - אטריום האוסטרית. "זוהי פרמיה משמעותית, במיוחד לאור קשייה המתמשכים של DIM במימון, תפעול והערכת שוויים של מרכזי הקניות שלה", אמר היום (ה') מנכ"ל הקרן, קיס ואן ריס.

תוכניות השלמת ההשתלטות על DIM כוללות בין היתר ביטול של מניות הבכורה וכינוס אסיפה מיוחדת של בעלי המניות. Equity 1 מהווה גם נושה של הקרן, שכן העניקה לה הלוואת בעלים כמשכנתא על המרכז המסחרי "ביתן קרולינה" בסכום של 51.2 מיליון דולר. סכום של 11.9 מיליון דולר מתוכה שהיה אמור להיפרע מחר (ו'), ידחה למועד התשלום הבא ב-1 באפריל, ויצטרף ל-39.3 מיליון דולר הנוספים. אם תצליח Equity 1 למחוק את DIM Vastgoed מהמסחר, תחזיק גזית גלוב באחרונה בשרשור ב-52%.