לתגבור הטיסות לאילת: ארקיע צירפה מטוס חדש ב-20 מיליון דולר

המטוס, מדגם ATR72-500, ישמש את החברה גם לטיסות לאגן הים התיכון ולאיי יוון ■ עובדי ארקיע ביקשו ממנכ"ל אל-על הנכנס לשקול שנית את בקשת החברה להפעיל קו לאילת: "עבור עובדי ארקיע זה הלחם, ועבור אל-על מדובר במותרות"

חברת ארקיע צירפה בסוף השבוע לצי המטוסים שלה מטוס נוסעים חדש מדגם ATR72-500. המטוס, ובו 72 מקומות ישיבה נרכש מהמפעל הצרפתי תמורת כ-20 מיליון דולר.

המטוס ישמש את החברה בתגבור הטיסות לאילת לאור תחילת פעילות קו "ארקיע אקספרס" במסגרתו תגדיל החברה את מספר הטיסות היומיות שלה לאילת בשתי טיסות בממוצע.

בנוסף, ישמש המטוס את החברה לטיסות לאגן הים התיכון ולאיי יוון. עם הפעלת המטוס החדש תפעיל החברה 17 מטוסים מתוכם 13 בבעלותה המלאה.

לדברי מנכ"ל ארקיע גדי טפר רכישת המטוס החדש מהווה חלק מהחלטת דיקרטוריון החברה להצעיר את צי המטוסים. "על פי התוכנית תמשיך החברה להצטייד במטוסים חדשים, ולהפרד ממטוסים ישנים. כבר בחודש מארס הקרוב יוצאו מהשירות שני מטוסי דש ששירתו אותנו נאמנה שנים רבות, ואני בטוח שתוך מספר שנים נוכל להתגאות בצי מטוסים שכולו חדיש".

במקביל, פנו הבוקר עובדי ארקיע למנכ"ל אל על הנכנס אליעזר שקדי וביקשו ממנו לשקול שנית את בקשת אל על להפעיל קו לאילת. יו"ר וועד עובדי ארקיע יגאל כהן כתב לשקדי כי עבור עובדי ארקיע הקו לאילת הוא הלחם, ועבור אל על מדובר במותרות.

"אין ספק כי התפקיד שנטלת על עצמך טומן בחובו גיבוש אסטרטגיה, קבלת החלטות קריטיות ואתגרים ניהוליים משמעותיים", כותב כהן לשקדי, "ההנהלה הקודמת של אל על קיבלה החלטה לרסק את מתחרותיה הקטנות, ארקיע וישראייר, באמצעות בקשה להתמנות למוביל נקוב לאילת. למרבה הצער, בהחלטה תמוהה וללא כל בחינה ותשתית מקצועית, החליט שר התחבורה למנות את אל על למוביל נקוב בקו זה".

לדבריו, "עבור ארקיע הקו לאילת מהווה כ-30% מפעילותה העסקית - וכניסה של אל על לקו עלולה להוביל לצמצום משמעותי של הפעילות ולפיטורי מאות מעובדי ארקיע. יו"ר ועד עובדי ארקיע ממשיך במכתבו למנכ"ל אל על החדש: "הניסיון לתלות את עתידה של אל על ושל התיירות בישראל בקו זה, הינו ניסיון פתטי ועלוב שמטרתו למוטט את החברות הקטנות ותו לו. אנו פונים אליך לקבל החלטה ראויה ולשמש דוגמה למנהל מוסרי ואחראי, בשוק התעופה בפרט ובשוק העסקי בכלל. נבקשך לפנות לשר התחבורה ולהודיעו כי לחברת אל על אין כוונה להיכנס כמוביל נקוב נוסף לאילת ואין לה כוונה לחסל את מתחרותיה".