הבורסה בשיא של שנתיים: דלק נדל"ן זינקה ב-6.3%

פתיחת שנה חזקה בוול סטריט הרימה גם את הבורסה בת"א ■ בנק הפועלים: שיעור הצמיחה במשק ב-2010 יהיה גבוה יותר מ-3%

המסחר בבורסת תל אביב התנהל גם היום (ב') בעליות שערים, כאשר הזרז של היום למגמה החיובית היה פתיחת שנה חיובית בוול סטריט, שם החל שבוע המסחר הראשון של 2010. גם מחזור המסחר היום בבורסה היה גבוה מהרגיל והסתכם בכ-2.6 מיליארד שקל, כאשר מדד המעו"ף עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז ה-14 בינואר 2008.

בבנק הפועלים מעריכים היום בסקירתם החודשית כי שיעור הצמיחה ב-2010 יהיה גבוה יותר מ-3%, כפי שהוערך על ידי כלכלני הבנק. יחד עם זאת, יש לזכור כי התחזיות החיובית לשנת 2010 מבוססות, רובן ככולן, על ההנחה שהמשבר העולמי מאחורינו, וסביב הנחה זו שוררת, להערכת הבנק, אי-ודאות רבה. נוכח הציפיות להמשך שיפור באינדיקטורים המאקרו-כלכליים וברווחיות החברות מעריכים בפועלים כי עליות השערים, שנרשמו השנה בשוק המניות המקומי, מעמידות את מדד המעו"ף בעמדת זינוק נוחה לשבירת רמת השיא שנרשמה ב-2007.

בחלוקה סקטוריאלית, סבורים בפועלים כי צפויה מגמה חיובית בביצועי החברות בענפי הפרמצבטיקה, כשטבע צפויה לדווח על צמיחה של 30% ברווחיה, אצל יצרניות המזון, לאור הצפי להתאוששות בצריכה הפרטית ומהלכי ההתייעלות שנקטו החברות, ובחברות התקשורת שצפויות להמשיך ולהציג צמיחה מתונה בפעילותן.

ברמה המאקרו כלכלית, מעריכים ב-IBI בסקירתם השבועית כי מדד חודש ינואר 2010 צפוי לרדת בשיעור של 0.3% וכי האינפלציה ב-2010 כולה תסתכם ב-2.7%. ב-IBI מסיקים מאומדן הלמ"ס שפורסם ביום ה' האחרון, במסגרתו עודכנה תחזית צמיחת התמ"ג לרבעון השלישי של 2009 ל-3% מ-2.2%, כי ברבעון הרביעי של 2009 ירשם קצב צמיחה מהיר בהשוואה לרבעון השלישי, וכי לראשונה השנה תעבור רמת התמ"ג ברבעון האחרון את הרמה שנרשמה ברבעון האחרון של 2008.

ועוד היום: המוסד לביטוח לאומי מדווח על ירידה של 4% במספר המפוטרים בחודש דצמבר - הוגשו 15,400 תביעות חדשות לדמי אבטלה, לעומת 16 אלף תביעות בחודש נובמבר 2009. עוד עולה מהנתונים, כי גם במספר הכולל של התביעות נרשמה ירידה של כ-2% - בחודש דצמבר היו כ-86,000 מקבלי דמי אבטלה, לעומת 89,500 בחודש הקודם.

הזרים הגדילו פעילותם בשוק ההון הישראלי בנובמבר 2009

בנק ישראל פרסם היום כי תושבי חוץ הגדילו בנובמבר 2009 את השקעותיהם במניות ישראליות - השקעות נטו אשר הסתכמו בכ-560 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א, וזאת בהשוואה לכ-170 מיליון דולר בחודש אוקטובר. עיקר ההשקעות התרכזו בענפי התקשורת, הכימיה והפרמצבטיקה.

דן אנד ברדסטריט: המשק הישראלי המשיך בדצמבר במגמת ההתאוששות

"נתוני דצמבר 2009, מצביעים על כך שהמשק הישראלי ממשיך במגמת ההתאוששות והיציאה מהמשבר הגלובלי. גם בענף המסעדות והפאבים, המוביל את רשימת הענפים הנמצאים בסיכון גבוה, נרשם שיפור קל יחסית לחודש שעבר". כך אומר מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, ראובן קובנט, בעקבות נתונים שמפרסמת החברה. לדבריו, "יש לקוות שמגמת השיפור הזאת היא אות ראשון להתאוששותו של ענף זה הנמצא בסיכון גבוה זה תקופה ארוכה".

רמת הסיכון הממוצעת בכלל המשק עומדת, נכון לדצמבר 2009, על 13.1% (סה"כ העסקים במשק הנמצאים בסיכון גבוה). לדברי כלכלני החברה, "מדובר בהמשך מגמת הפיחות ברמת הסיכון במשק לעומת חודש נובמבר 2009 (13.50%) ולעומת תחילת שנת 2009 (כ-15%)".

סקר הכסף הגדול של "גלובס": מדד המעו"ף והדולר יעלו באחוזים בודדים ב-2010

האם מנכ"ל פרטנר בדרך החוצה?

"גלובס" חשף אמש כי מנכ"ל פרטנר , דוד אבנר צפוי לפרוש בחודשים הקרובים מתפקידו, וזאת על רקע חילופי הבעלות בפרטנר ומערכת היחסים בינו לבין בעל השליטה החדש, אילן בן דב, שידעה עליות ומורדות. לפי ידיעות ממקורות שונים, באחרונה שוחח בן דב עם מנהלים בכירים במשק ורמז להם על כך שאבנר עשוי מיוזמתו לפרוש בחודשים הקרובים. תגובת פרטנר לידיעה היתה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

בתוך כך, מדווחת היום החברה כי אלי גליקמן, סמנכ"ל חטיבת הלקוחות של החברה, מונה למשנה למנכ"ל. להערכת גורמים בשוק התקשורת, מינוי זה "מסמן" את גליקמן ליורשו של אבנר.

בפסגות מקבילים פנים לסקטור התקשורת הישראלי ב-2010 ומעניקים לבזק המלצת קנייה עם מחיר יעד של 10.6 שקל, לסמייל 012 המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 121 שקל ולאינטרנט זהב המלצת תשואת שוק עם מחיר יעד של 105.8 שקל.

דוד עזריאלי מנהל מו"מ מתקדם לרכישת קניון חיפה מידי דלק נדל"ן לפי שווי של כ-300 מיליון שקל. הקניון מוחזק על ידי דלק נדל"ן של יצחק תשובה (70%) וחברת סאמיט של זוהר לוי (30%). הקניון ממוקם במבואות הדרומיים של חיפה מול מרכז הקונגרסים ובסמוך לתחנת הרכבת חוף הכרמל, על קרקע בשטח של 51 דונם. המתחרים של הקניון הם בעיקר הגרנד קניון וקניון ה-CINEMALL (לשעבר לב המפרץ).

אמפל הנמצאת בשליטתו של יוסי מימן בוחרת לנצל עם כניסתה של השנה החדשה את האופציה שהקנתה לה חברת מרחב (גם היא בבעלות מימן) לפני שנתיים, ותיכנס לפרויקט האתנול בקולומביה. בעבר העמידה אמפל הלוואה של 20 מיליון דולר לפרויקט, ובאמצעות המרה של הלוואה זו - שיתרתה הנוכחית עומדת על כ-22.5 מיליון דולר - תחזיק אמפל 25% מהפרויקט. המהלך מקנה לפרויקט שווי של כ-90 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]