עוד שיפור בשוק העבודה: מספר המפוטרים ירד ב-4% בדצמבר

המוסד לביטוח לאומי: הוגשו 15,400 תביעות חדשות לדמי אבטלה, לעומת 16 אלף תביעות בנובמבר; מספר התביעות הכולל ירד בכ-2% בדצמבר ■ עלייה של כ-50% בתביעות בכל שנת 2009

שיפור נוסף בשוק העבודה המקומי. המוסד לביטוח לאומי מדווח היום (ב') על ירידה של 4% במספר המפוטרים בחודש דצמבר - הוגשו 15,400 תביעות חדשות לדמי אבטלה, לעומת 16 אלף תביעות בחודש נובמבר 2009.

עוד עולה מהנתונים, כי גם במספר הכולל של התביעות נרשמה ירידה של כ-2% - בחודש דצמבר היו כ-86,000 מקבלי דמי אבטלה, לעומת 89,500 בחודש הקודם.

השיפור מנתוני המוסד לביטוח לאומי מגיע בהמשך לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שלפני כשבועיים פירסמה כי שיעור הבלתי מועסקים במשק ירד בחודש אוקטובר לרמה של 7.7% (233 אלף מובטלים). עם זאת, הלמ"ס עדכנה מעלה את הנתונים לאוגוסט לשיעור של 7.7% ולא של 7.6% כפי שדווח לפני חודשיים.

יצוין, כי המחצית השנייה של 2009 התאפיינה במגמת ירידה מתמשכת במספר התביעות לדמי אבטלה, מכ-97 אלף ביוני, לכ-86 אלף תביעות בדצמבר. מגמה זו הפוכה מהמגמה ששלטה במחצית הראשונה של השנה, אז נרשמה עלייה לכ-97 אלף תביעות ביוני, מכ-70 אלף בסוף 2008. למרות מגמת הירידה, בכל שנת 2009 חלה עלייה של כ-50% בסך כל התביעות לדמי אבטלה, ועלייה של 34% בתביעות של המפוטרים החדשים לעומת שנת 2008.

עומדים על המשמר

שר העבודה והרווחה, יצחק הרצוג, מדגיש כי הוא צופה שתוספת בימי האבטלה וההקלות למובטלים, אשר נכנסו לתוקפן בתחילת 2010, יאפשרו למובטלים רבים שטרם הצליחו להשתלב בשוק העבודה להשתלב מחדש במסלול תעסוקתי. לדבריו, תוכניות אלו מצטרפות לתוכניות נוספות שיפעיל משרד הרווחה ובראשן תוכנית הקואוצינג' למשפחות הנמצאות במצוקה כלכלית.

"למרות הנתונים המעודדים בדבר הירידה במספר דמי האבטלה, נמשיך לפעול כדי להקל ככל שניתן על אלו שנפלטו משוק התעסוקה. אני רואה את הסיוע למובטלים כסמן מרכזי בעבודת משרדי ואני מציע שלא לנוח על זרי הדפנה ולהכריז על יציאת המשק מהמיתון. למדינת ישראל יש חובה מוסרית כלפי אלפי אזרחים שמבחינתם השתלבות בעבודה היא צורך חיוני לנהל שגרת חיים סדירה", אומר השר הרצוג.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני: "המוסד לביטוח לאומי הצליח להתמודד עם המשבר הכלכלי ע"י העברת שני תיקוני חוק חשובים שחוקקו במהלך המשבר עצמו, ושהקלו על אוכלוסיית המובטלים. שינויים אלה מקלים את תנאי הזכאות לקבלת דמי אבטלה וכן מאריכים את תקופת תשלום דמי אבטלה. אני מקווה שמגמת השיפור של המצב הכלכלי אכן תימשך, אולם מכל מקום הביטוח הלאומי עומד על המשמר ונכון להתמודד בזמן עם זעזועים כלכליים במשק שפקדו אותנו בשנה האחרונה".