רו"ח גד סומך ישמש כיו"ר סומך-חייקין גם ב-20 שנה הבאות

זאת לאחר שהשיג את הסכמת שותפיו בפירמה לכך שישמש כיו"ר עד גיל 85 ■ בהתאם לכללים בפירמה הבינלאומית KPMG, שסומך-חייקין משתייך אליה, גיל הפרישה הוא גיל 65

יו"ר פירמת ראיית החשבון KPMG סומך-חייקין, גד סומך, השיג את הסכמת שותפיו בפירמה לכך שישמש כיו"ר הפירמה ב-20 שנים הבאות, עד גיל 85 - כך נודע ל"גלובס".

בהתאם לכללים בפירמה הבינלאומית KPMG, שסומך-חייקין משתייך אליה, גיל הפרישה הוא גיל 65, כנהוג ברוב הפירמות הבינלאומיות.

סומך, שהגיע לגיל 65, שימש עד לפני מספר חודשים כשותף המנהל, וכפי שדווח ב"גלובס", פרש לתפקיד יו"ר והעביר את תפקיד השותף המנהל לשותף ששימש עד כה כמנכ"ל המשרד, ערן שלו. ההערכה היתה כי מדובר באקט פורמלי, וכי לא ישתנה דבר בהתנהלות הפירמה כתוצאה מהשינוי. גורמים המקורבים לנושא התבטאו אז באומרם כי "גד סומך היה ונשאר ויישאר האיש המחליט בפירמה".

כעת מתברר כי סומך הבטיח את מקומו בפירמה, שייסד בזמנו אביו, עד שנת 2030.

סומך נחשב לרואה חשבון מוביל ולאיש אמונם של רבים מבכירי המשק. פירמת סומך-חייקין היא השלישית בגודלה בישראל מבחינת מספר העובדים ומונה כ-1,000 עובדים. מבחינת מספר החברות הציבוריות המבוקרות על-ידה היא ממוקמת במקום השני, ומובילה במספר החברות מקרב מדד תל-אביב 100 המבוקרות על-ידה.

לפירמה יש הגמוניה כמעט מוחלטת בתחום הבנקאות כמבקרת של מרבית הבנקים, לרבות טיפול בבנק ישראל. לא אחת נשמעו טענות בדבר ניגוד עניינים בו הפירמה מצויה בשל כך.

בתשובה לפניית "גלובס", בסומך-חייקין ביקשו שלא להתייחס לדברים.