"הבנים של בונדי קיבלו את מינוי אולמרט אף שהיה להם קשה"

מקורב למשפחת לבנת מספר כיצד נרקמה ההחלטה למנות את אהוד אולמרט ליו"ר קבוצת אברהם לבנת

אהוד אולמרט, ראש ממשלת ישראל לשעבר, ימונה ליו"ר קבוצת אברהם לבנת שבבעלות משפחת לבנת, שותפתו של נוחי דנקנר לשליטה בקבוצת אי.די.בי דרך אחזקה בגנדן. אולמרט יעסוק בעיקר בפיתוח עסקי המשפחה ובניסיון להרחיבם לחו"ל.

מקורב למשפחת לבנת מספר על ההחלטה למנות את אולמרט: "מינויו של אהוד אולמרט ליו"ר קבוצת לבנת התרקם לפני כמה חודשים. העניין נולד מזה שהאב, בונדי, הוא בן 85 פלוס, והוא זה שמטפל לבדו בחברות המשפחתיות, שהן עסק גדול. שלושת הבנים עסוקים בעסקים אחרים: צביקה לבנת מנהל את כלל תעשיות, שי מנהל את עסקיו (בתחום ההיי-טק) ועוזר לצביקה באי.די.בי, ואילו זאביק עסוק בתעבורה מבוקר עד לילה.

"האב אמר לבנים שהוא לא ילד ושהוא רוצה עזרה. המשפחה ישבה לחשוב מי האיש המתאים שגם יוכל להוביל את הקבוצה קדימה ובונדי הציע את אולמרט. הוא מקורב מאוד למשפחה, כשהיה פליט בארץ קיבל שם כתף חמה, והוא לא איש ששוכח דברים כאלה. הוא אמר לבנים, תשמעו, הוא פנוי עכשיו, והוא יכול לעשות את זה טוב.

"בונדי פנה לאולמרט והציע לו את התפקיד. אולמרט ביקש לשקול, ולאחר זמן מה השיב בחיוב. התנהלו ישיבות משפחתיות עם אולמרט ובהן הוחלט על הכיוון. מזה כמה חודשים שאולמרט כבר מבקר בעסק, רואה, מתרשם ומתכנן. הוא כבר נכנס לעניינים. היום, השלישי הראשון בחודש ינואר, מתחילה כהונתו שם. לכן המידע דלף והמשפחה הוציאה הודעה לעיתונות. מבחינתם הם היו מוותרים על זה, זו חברה פרטית והם לא אוהבים חשיפה".

האם היתה כוונה לעזור לאולמרט בשל מצבו הלא פשוט?

"לא. העניין היה לעזור לעסק".

בהקשר זה, מה מקווים בני משפחת לבנת שאולמרט יעשה?

"הם חושבים שהוא יכול לסייע לאב להצעיד את הקבוצה קדימה, להוציא אותה לחו"ל ולפתח אותה. הם מאוד מעריכים אותו".

איך בונדי מרגיש?

"הוא מאוד נרגש, וגם לא קל לו. הוא לא לוקח את הצעד הזה בקלות אלא בכובד. זהו צעד שעשה כיוון שהוא מודע לגילו, והוא רצה להבטיח את עתיד החברות המשפחתיות".

משפחת לבנת מיוחדת בכך שהיא מונהגת על ידי האב. איך הבנים קיבלו את הרעיון שהאב מחליט להיעזר ובעצם מכין את הקרקע לפרישתו?

"הבנים קיבלו את החלטתו למרות שהיה להם קשה איתה, בשל ההערכה הרבה שהם רוחשים לו".

ילווה את המשפחה

במסגרת תפקידו ילווה אולמרט את משפחת לבנת במרבית עסקיה בישראל, להוציא נושאים הקשורים לשותפותה בקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, והמשפחות מנור ולבנת, שם מיוצגת המשפחה על ידי שי וצביקה לבנת.

פעילותה של אברהם לבנת בע"מ כוללת, בין השאר, לוגיסטיקה, תעשייה, קמעונאות, אנרגיה, חקלאות ונדל"ן בארץ ובחו"ל.

בונדי אמר אתמול כי "הקשר שבין אהוד אולמרט למשפחתי החל עוד לפני קום המדינה, עת שימשתי כמדריך בשורות האצ"ל והוצבתי בשוני לידי בנימינה ובהיותי פליט שואה, ללא משפחה גרעינית בארץ, הוזמנתי לא מעט פעמים לסעודות שבת בבית משפחת אביו של אהוד אולמרט בנחלת ז'בוטינסקי. את הקשר שנוצר ביני לבין משפחת אולמרט לא ניתן לשכוח. למשפחתי ולי ביטחון רב ביכולותיו של אהוד אולמרט להוביל את עסקי המשפחה לפיתוח עסקי נוסף, בעיקר בחו"ל".

הבסיס האיתן הוא קבוצת תעבורה, שהמשפחה מחזיקה בכ-50% ממנה. זו חברת ההובלה הגדולה בישראל ומונופול מוכרז בתחום הובלת המלט, מה שהופך אותה לספקית העיקרית של כל הקבלנים וחברות הבנייה וכל יצרני הבטון. החברה היא גם מונופול מוכרז בהובלת מכוניות.

בנוסף, מחזיקה המשפחה בנכסים פרטיים דרך חברת אברהם לבנת בע"מ. אלה כוללים כ-13% מקבוצת IDB על כל החברות הבנות שלה: שופרסל, חוגלה, סלקום, מכתשים אגן, גיוון הדמיה, סייפן, נטוויז'ן, נכסים ובניין, ורבות נוספות.

ציר אחר הוא השותפות המשפחתית עם גאון אחזקות של בני גאון, שדרכה היא מחזיקה בין היתר ברשת האופנה H&O, בכמחצית מחברת מוצרי הקוסמטיקה אהבה, במגדלי הערבה, בחברה לשיווק בוטנים וברשת חנויות המשביר לחקלאי.

המשפחה גם שותפה עם קובי מימון בבעלות על ישראמקו, נפטא, חברת הנפט הלאומית, איירפורט סיטי ונצב"א - חברת נכסי הנדל"ן שנקנתה מאגד ומחזיקה בנייני משרדים רבים ברחבי הארץ. גם זאת, כאמור, רק רשימה חלקית.