גושן: "רוב החברות שייכנסו לקשיים ב-2010 הן חברות הנדל"ן"

גלובס tv יו"ר רשות ניירות ערך דיבר בדיון "שוק ההון ואנחנו" בכנסת ■ זליכה: "הייתי סוגר היום את אגף הפיקוח על שוק ההון" ■ את הכנס יזמה חברת הכנסת שלי יחימוביץ'

"זה לא כנס קיסריה שצריך לשלם עליו כסף והדיון נעשה כאן, בכנסת ישראל" - כך אמרה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בפתחו של דיון "שוק ההון ואנחנו" בכנסת שנערך ביוזמתה.

בכנס השתתפו זוהר גושן, יו"ר רשות ניירות ערך, העיתונאי מיקי רוזנטל, ירון זליכה - החשב הכללי לשעבר ועמירם גיל, מומחה לזכויות עובדים בדיני תאגידים.

"נבקש מכולכם לקנות מניה אחת בחברה כלשהי שנסחרת. ברגע שאתם בעלי מניה אתם יכולים להשתתף באספת בעלי מניות שזו זירה משמעותית בה נלקחות החלטות. תמיד על פי האינטרסים של בעלי השליטה. ברגע שאתם בעלי מניה אתם יכולים להשפיע".

גושן אמר: "המשבר הכלכלי לא פסח על מדינת ישראל ותוך כדי המשבר ראינו שורת תופעות".

"לקראת 2010 עשינו מדגם חלקי לנסות ולבחון מה יהיו השינויים לעומת 2009 וניתן לראות שמעבר ל-20% של חברות בקשיים מ-2009 עוד 8% מהחברות ייקלעו לקשיים". "רוב החברות שייכנסו לקשיים הן חברות הנדל"ן".

"רוב החברות בסכנה", אמר גושן, "הן חברות שפועלות בארץ ולאו דווקא בחו"ל".

זליכה: "הייתי סוגר היום את אגף הפיקוח על שוק ההון"

"הרגולטורים בישראל נכשלו בעבודתם - הם והמסגרת החוקית שהכנסת הזו חוקקה: חוק ניירות ערך לא מתאים לווירוסים של המאה ה-21, לשיטות המודרניות" - כך אמר החשב הכללי באוצר לשעבר, ירון זליכה, בכנס בנושא שוק ההון שהתקיים היום בכנסת.

זליכה אמר עוד כי "חברות הזחקה הן הפירמידות של מיידוף".

לדבריו, הוא התנגד בזמנו לוועדת בכר, כי "תחרות לא עושים בזה שאתה מוציא 5 שחקנים יחסית סולידיים ומעביר אותם ל-5 אחרים פחות סולידיים. תחרות היא בזה שאתם מוציאים את הנכסים מ-5 שחקנים ל-10 שחקנים.

"מעבר לזה: הוצאת אותם מהרגולטור היותר אגרסיבי - המפקח על הבנקים. החמישה האחרים מפוקחים על-ידי פיקוח (אגף שוק ההון), שהייתי סוגר אותו היום כי אין לו מספיק ניסיון, מתודולוגיה ומסורת. צריך לאחד אותם תחת בנק ישראל, ויפה שעה אחת קודם", אמר זליכה.