סולטן על מודיעין: "מטרתי אינה פעלול פיננסי - אלא נפט אמיתי"

שותפות הנפט מודיעין נסקה בשלושת ימי המסחר האחרונים, לקראת הנפקת הזכויות ■ סולטן, אחד מבעלי השליטה בשותפות, מסמן מטרות: להוציא את מודיעין מרשימת השימור בבורסה - ולהתחיל לקדוח במחצית השנייה של השנה ■ החלום יהפוך למציאות או יתפוצץ בפני המשקיעים?

עושה רושם שיותר ויותר משקיעים מעוניינים לקחת חלק בהנפקת הזכויות של שותפות הנפט מודיעין . יחידות ההשתתפות של מודיעין, הנסחרות ברשימת השימור, זינקו היום (ג') ב-33% במחזור ער של 1.78 מיליון שקל, בעוד שהאופציה קפצה ב-40% במחזור של כ-820 אלף שקל. יצוין כי לאחר הנסיקה נסחרת היום מודיעין לפי שווי נמוך יחסית של כ-22 מיליון שקל, מה שמסביר חלק מהתנועות החדות בנייר.

מחרתיים (ה') יחול היום הקובע להנפקת הזכויות, כלומר מי שיחזיק ביום זה יחידות של מודיעין יזכה להשתתף בהנפקת הזכויות שתיערך עד סוף החודש. בהנפקה יוצעו למשקיעים יחידות השתתפות חדשות של מודיעין במחיר של אגורה אחת בלבד לכל יחידה, ובנוסף יוצעו למחזיקי האופציות עד 12 מיליארד כתבי אופציה.

מודיעין חייבת לגייס 8 מיליון שקל עד ה-27 בינואר כדי להגיע להון עצמי של כ-4 מיליון שקל, או שתימחק מהמסחר בבורסה והשותפות תתפרק. המשקיעים מהמרים כי צחי סולטן, בעל שליטה במודיעין המכהן גם כיו"ר כלל חיתום, יוביל את ההנפקה בהצלחה ויוציא את החברה מרשימת השימור. ב-19 בינואר יתקיים יום המסחר בזכויות.

מודיעין: הפסדים, גירעונות - ותשואה של 360% בשנה

בסוף אוקטובר רכשה מודיעין 15% מרישיון "צורים", הכולל גם את מובלעת "חלמיש", על מנת לחפש נפט באזור ים המלח. בנוסף, החברה פעילה ברישיון "שרית" מול חופי אשדוד. בשיחה עם "גלובס" אמר סולטן כי יש לו תוכניות לגבי רישיונות אחרים בים התיכון, אך סירב להיכנס לפרטים. מבחינה כלכלית, ייתכן כי מדובר ברישיון "שמשון" הנמצא דרומית ל"לווייתן" (הקידוח של רציו הנמצא דרומית לשדה "תמר"), כיוון ששאר הרישיונות יקרים יחסית.

בינתיים, סולטן מתמקד ביעד ביניים אחד: להוציא את מודיעין מרשימת השימור בעזרת הנפקת הזכויות.

- לפי התנהגות המניה בימים האחרונים נראה שהמשקיעים מאמינים בך מאוד.

"הלכתי להנפקת הזכויות כדי להוציא את מודיעין מרשימת השימור. זו המשימה שלקחתי על עצמי. המשקיעים כנראה מאמינים שהמהלך יצליח והחברה תישאר בבורסה".

- מאין האמונה שההנפקה תצליח?

"כלל חיתום היא המפיצה; בהנפקות אחרות אותן הובילה כלל חיתום, כגון זרח וגבעות , היו שיעורי היענות גבוהים של יותר מ-90%. אני מאמין שגם פה זה צריך להיות דומה, אך שום דבר לא סגור".

- מה גורם לך להאמין שיש נפט באזורים בהם מודיעין מתכוונת להתמקד?

"זרח, למשל, קודחת עכשיו ב'צור תמרור 4' שזה מקום שבעבר היה בו נפט ואני מאמין שיש גם עכשיו. סימני השאלה הם איכות הנפט, הכמות וכו'. אני מקווה שב'צורים' יהיה נפט בהיקפים גדולים. הגיאולוגים חושבים שים המלח זה אזור מעניין. אם ההפקת הזכויות תצליח, התחלת הקידוח ב'צורים' תתחיל במחצית השנייה של השנה".

- מודיעין היא כרגע מניית חלום; האם החלום יתנפץ למשקיעים בפנים?

"תחום הנפט והגז בישראל היה ידוע כ'חלום ושברו' במשך שנים רבות. היו כאן חיפושים ואכזבות - אך עכשיו יש שינוי. ישנן הצלחות בים התיכון (קידוחי 'תמר' ו'דלית' - ע.ב.י) ואולי גם בגבעות . חל שדרוג משמעותי בטכנולוגיה והיום רואים סקרים סייסמיים של 3 ו-4 מימדים, וכן ניתוחים מורכבים שמאפשרים להגיע לסיכויי הצלחה גבוהים יותר.

"אני כאן כדי לעשות משהו אמיתי ולא פעלול פיננסי. אני רוצה להיות שותף במקומות שיש בהם סיכויי הצלחה; פעלולים פיננסיים יכולים לעבוד לפרקי זמן קצרים יחסית, אבל אם אתה לא מביא בסופו של דבר את הסחורה - שום דבר לא יחזיק מעמד. המטרה שלי היא להפוך את החלום למציאות, אך בסופו של דבר המקדח קובע. אתה יכול להשקיע הרבה כסף ובסוף לא תהיה הצלחה. זו התעשייה".