נלחמים בהורדות: חברות המשחקים מורידות מחירים

בחברות המשחקים מבינים שהסיבות לזינוק בהיקפי ההורדות קשורות ברובן למחירי הכותרים

תופעת הפיראטיות במשחקי מחשב וקונסולות אינה חדשה, אך היקפיה עולים כל הזמן. הסיבות לעלייה בהיקפי ההורדות קשורות בעיקר לקלות ההולכת וגדלה של ההורדה.

אחד המשחקים המוצלחים של 2009 היה Call Of Duty: Modern Warfare2. כותר הפעולה הזה הצליח למכור 4.7 מיליון עותקים ב-24 השעות הראשונות מרגע שיצא לחנויות בארה"ב ובאנגליה. המכירות היפות הולידו גם הכנסות מוצלחות של 550 מיליון דולר בחמשת הימים הראשונים למכירתו בחנויות, אולם ההכנסות האלה יכלו להיות גדולות יותר.

מנתוני אתר Torrent Freak, מנובמבר 2009 ועד סוף דצמבר התבצעו 4.1 מיליון הורדות בלתי חוקיות של המשחק בגרסת ה-PC דרך אתרי שיתוף הקבצים. לשם השוואה, בשנה שעברה היה המשחק שאותו הורידו הכי הרבה Spore, וכמות ההורדות שלו עמדה על חצי מזו של Modern Warfare 2.

נתוני ההורדות של Call Of Duty מפתיעים, מכיוון שהמשחק יצא לשוק רק בחודש נובמבר. לעומתו, המשחק סימס 3, שיצא ביוני, הגיע למקום השני עם הורדות של 3.2 מיליון בגרסת ה-PC.

המחירים יירדו בעתיד הקרוב

בחברות המשחקים מבינים שהסיבות להיקפי ההורדות הגבוהים קשורות ברובן למחיר היקר של הכותרים. הפתרון הוא הורדת מחירים, ולדברי ג'ייסון דהלונג, מפיק בכיר באלקטרוניק ארטס (EA) קנדה, המחירים כבר נמצאים בדרך למטה.

"אני חושב שנתחיל לראות ירידה במחירי המשחקים, אולי לא בשנה הקרובה, אבל כנראה בעתיד הקרוב", אמר דהלונג השבוע לאתר Game Informer. לדבריו, "המשחקים הולכים לכיוון של חוויית משחק קצרה יותר, ואז תתאפשר הרחבה למשחק בצורות שונות. זה כנראה הכיוון שהתעשייה תלך אליו".

לדברי דהלונג, לא רק הצרכנים ירוויחו ממשחקים זולים יותר, אלא גם יצרניות המשחקים. "פיתוח משחקים הופך ליקר יותר, ובזמנים קשים, לא קל לצרכנים לקנות כל משחק שהם רוצים", הוא אומר. לטענתו, מטרתה של התעשייה היא להמשיך לפתח משחקים טובים מבלי להעיק יותר מדי על כיסם של הצרכנים, ויש צורך במציאת תשובות יצירתיות לכך.