האינטרנט בשירות הרפואה: רופאים מחפשים מידע מקצועי ברשת

סקר שערכה ענקית החיפוש גוגל: 86% מהרופאים בארה"ב משתמשים באינטרנט כדי לחפש מידע; כשליש מהם משנים את הטיפול בעקבות מידע שמצאו ברשת

האינטרנט משפיע על הטיפול הרפואי: סקר שערכה ענקית החיפוש גוגל ופורסם במגזין הרופאים של האיגוד הרפואי האמריקני (AMA) מצא כי כשליש מהמשתתפים החליטו על טיפול חדש בחולה בעקבות מידע שמצאו באינטרנט, ושיעור דומה ביצע שינויים בטיפול התרופתי שניתן לחולה.

הסקר מצא כי 86% מהרופאים בארה"ב משתמשים באינטרנט כדי לחפש מידע מקצועי. סיבות החיפוש הנפוצות ביותר היו מידע לגבי תרופות מסוימות, מידע לגבי מצבים קליניים, תופעות לוואי של טיפולים ומידע לגבי בטיחות של תרופות.

לפי הסקר, שיעור זה גבוה משמעותית ממקורות מידע אחרים בהם משתמשים רופאים במקביל, כמו מגזינים רפואיים (77%), נציגי מכירות של חברות תרופות (77%) וספרים (56%).

איכות המידע השתפרה

עוד נמצא כי 92% מהרופאים שמחפשים מידע מקצועי ברשת נוהגים לעשות זאת ממקום העבודה, ו-21% מהם מבצעים את החיפושים כאשר הם נמצאים עם המטופל. 88% מהרופאים דיווחו כי הם מחפשים מידע גם בבית, ו-59% מהם מחפשים מידע מקצועי במכשיר הטלפון הסלולרי.

71% מהרופאים שהשתמשו באינטרנט כדי לאתר מידע מקצועי עשו זאת באמצעות מנוע חיפוש, כש-92% מהם השתמשו במנוע החיפוש של גוגל. 58% מהרופאים מבצעים יותר מחיפוש מקוון אחד בנושאים מקצועיים מדי יום.

מהסקר עולה עוד כי 92% מהרופאים נוהגים להקליק על תוצאות החיפוש המופיעות בראש עמוד התוצאות, 46% מקליקים על התוצאות המופיעות במרכזו ואילו 24% מקליקים על תוצאות המופיעות בתחתית העמוד. 8% מהרופאים ציינו כי הקליקו על לינקים פרסומיים. משך החיפוש הממוצע של הרופאים שהשתתפו בסקר הוא פחות משלוש דקות.

רוב הרופאים (80%) אמרו כי הגורם המשפיע ביותר על מיקום ההקלקה הוא רלוונטיות האתר לחיפוש, ו-67% ציינו כי שאלת מעמד האתר ועד כמה הוא מוכר משמשת כגורם משפיע.

86% ממשתתפי הסקר אמרו כי איכות המידע הרפואי באינטרנט השתפרה בשנים האחרונות. 78% מהם חושבים שהאינטרנט הקל על עבודת הרופא, ו-73% מתייחסים אל הרשת כאל חלק בלתי נפרד מהעבודה.

רובם, כ-80%, אמרו כי הם משתמשים במידע המקוון כדי לאשר מידע שקיבלו מחולה. 69% מהרופאים אמרו כי הם סומכים על המידע שמתפרסם באינטרנט.