"אי.די.בי עשויה למחוק את כור מהמסחר"

כך מעריכים בבית ההשקעות פסגות, בין השאר ■ מפני שבקבוצת ההחזקות בחרו שלא להפיץ את מניות כור, גם במחיר של יציאתה ממדד המעו"ף

האם פחות משנה אחרי שמחקה אי.די.בי את החברה הבת אי.די.בי פתוח, מתכנן נוחי דנקנר את המחיקה הבאה? בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי ייתכן שאי.די.בי, באמצעות החברה הבת דיסקונט השקעות (המחזיקה 62.7% ממניות כור), תבצע מהלך למחיקתה מהמסחר של כור, שמחזיקה כיום בחברת האגרוכימיה מכתשים אגן ובמניות בנק קרדיט סוויס.

"אי.די.בי בחרה שלא להפיץ מניות כור (ובכך גרמה ליציאתה מהמעו"ף, ע.א), וזאת למרות שיכלה לעשות זאת בקלות", כותב האנליסט נועם פינקו. "לעומת זאת בדסק"ש בוצעה פעולה שכזו, מה שמעורר אצלנו תיאוריה לפיה צפויה הקבוצה לרכוש לאט-לאט את מניות כור ולמחוק אותה בשלב מאוחר יותר מהמסחר, כפי שבוצע עם מניית אי.די.בי פתוח", הוא מוסיף.

הדיסקאונט - סיבה למחיקה בזול

בפסגות מעריכים שהדיסקאונט בו נסחרת כור הופך אותה ליעד אטרקטיבי למחיקה מהמסחר במחיר זול. "להערכתנו, כור נסחרת בדיסקאונט של קרוב ל-20%. לאי.די.בי יהיה זול יותר לרכוש את כור מאשר לרכוש מניות נוספות במכתשים אגן ובקרדיט סוויס, אם ברצונה להגדיל את החזקתה בהן. גם פוטנציאל הדיבידנדים הגדול בכור יכול להוות טריגר לרכישת כור עבור דסק"ש", הוא מוסיף. לפי דוחות הרבעון השלישי של כור, לקבוצה יש יתרת רווח לחלוקה של 1.37 מיליארד שקל.

"לאור מבנה האחזקות המסובך של קבוצת אי.די.בי, יש ארבע חברות שמפרידות בין מכתשים אגן וקרדיט סוויס לבעלי השליטה בקבוצה, שיעור האחזקה בניירות אלה ברמת הקבוצה אינו גבוה, ולכן אחזקה ישירה של דסק"ש בהן נראית מהלך הגיוני ברמת הקבוצה", כותב עוד פינקו.

בפסגות מציינים כי מהלך שכזה אינו פשוט, שכן שווי אחזקות המיעוט בכור הוא כ-1.3 מיליארד שקל, זאת בעוד הצעת הרכש למחיקת אי.די.בי פתוח הייתה כרוכה בהשקעה של 280 מיליון שקל בלבד. "אולם הואיל ומדובר במהלך הגיוני, לא נתפלא אם דסק"ש, שבקופתה כ-1.7 מיליארד שקל תחל מהלך שכזה", כותב פינקו. על רקע ההערכה של פסגות, קובעים בבית ההשקעות מחיר יעד של 146 שקל למניית כור, המהווה פרמיה של כ-24% על מחיר המניה הנוכחי.

במקביל מציינים בפסגות כי לאחרונה נוצר דיסקאונט משמעותי בדסק"ש, על רקע דשדוש במחיר במניה, ולכן העלו את ההמלצה למניה לתשואת יתר ולמחיר יעד של 115 שקל למניה, המהווה פרמיה של יותר מ-20% מעל מחיר השוק הנוכחי.