יוסי פרנק: "הסיכון בבורסה גדל; התיקון הבא - אלים מאוד"

גלובס tv פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס ובעל טור קבוע באתר "גלובס", אומר בראיון לגלובס TV, כי ההשפעה של בנק ישראל בשוק המט"ח הולכת ופוחתת, ומזהיר מהבורסה הגואה ■ "בשער דולר של 3.5 שקלים ומטה, האוצר יכול לשכוח מצמיחה של 5% וירידה באבטלה"

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, מעריך שהדולר ימשיך להיחלש כנגד השקל למרות ההתערבויות האקראיות של בנק ישראל בשוק המט"ח, אם לא ינקטו צעדים אחרים למניעת תהליך זה. פרנק ממשיך להזהיר מפני רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה בבורסה היום.

"האפקטיביות של המהלכים האלה מאוד מוגבלת בזמן", אמר פרנק בראיון לגלובס TV בהתייחסו להתערבות של בנק ישראל אתמול, כאשר רכש לפי ההערכות כ-300 מיליון דולר. "הספקולנטים ראו מה סטנלי פישר עושה, למדו את הדבר היטב, ולכן בהתערבות האחרונה הם באו מוכנים ולא ראינו כמעט שום אפקט".

- הדולר בדרך ל-3.5 שקלים?

"אלה ההערכות שיש בכל העולם, אבל המשמעות של זה היא יורו ב-5 שקלים וליש"ט ב-5.5 שקלים. מי שצריך לשים לזה טוב לב זה משרד האוצר. שר האוצר דיבר לפני שבוע על צמיחה של 5% וירידה באבטלה; אני מבטיח לך דבר אחד: בשער דולר של 3.5 שקלים ומטה, אפשר לשכוח מהמספרים האלה".

- לפני כמה שבועות צפית תיקון משמעותי בבורסה, אבל העליות נמשכו; מה קרה?

"אכן לא היה תיקון וראינו את 'ראלי דצמבר' הידוע במלוא עוצמתו בכל העולם ולא רק בישראל. זה לא שהסיכון קטן, הסיכון אך ורק גדל ואתה רואה שמזהירים - ואני באמת ממליץ לבדוק את הנושא בזהירות - כי אין שוק שעולה; אין one way ticket בדברים האלה, אז התיקון בהמשך הדרך יהיה הרבה יותר אלים וצריך לקחת את זה בחשבון, למרות שהעליות יכולות להימשך בינתיים. תזכור שכשהנסדא"ק הגיע ל-3,000 נקודות בשנת 2000 דיברו על זה שהוא הופך לבועה, והוא הגיע גם ל-5,200 נק'. איפה הוא היום, אנחנו יודעים".