ממצאים מדאיגים - 80% מהישראלים: ישראל 'מדינה אגרסיבית'

משרד ההסברה: 91% מהישראלים סבורים כי לישראל בעיית תדמית 'חמורה מאוד' בעולם; 30% מהנשאלים טענו שישראל סובלת מתדמית של מדינה 'לא ידידותית' ו-26% ציינו שלדעתם ישראל נתפסת כ'מדינה לא מפותחת'

ממצאים מדאיגים לגבי מצבה של ישראל בעיני תושביה. משרד ההסברה בראשות השר יולי אדלשטיין, ערך לראשונה סקר מקיף בנושא הסברה, במטרה לזהות את הבעיה הדחופה ביותר בדימוי ישראל בעולם.

מהמחקר עלה כי 91% מהנשאלים ציינו כי לישראל יש בעיית תדמית 'חמורה' או 'חמורה מאוד' בעולם. בנוסף, השיבו 90% מהנשאלים כי לדעתם ישראל נתפסת בעולם כ'מדינה שסובלת מטרור ומלחמות', 80% השיבו כי ישראל מצטיירת כ 'מדינה אגרסיבית', 30% מהנשאלים טענו שישראל סובלת מתדמית של מדינה 'לא ידידותית' ו-26% ציינו שלדעתם ישראל נתפסת כ'מדינה לא מפותחת'.

בהתאם לממצאים המדאיגים, המשרד מבקש לבדוק איך לשפר את התדמית שלנו בעולם. במטרה להילחם בתופעה, התבקשו הנשאלים להשיב 'עד כמה חשוב להם שישראלים שיוצאים את הארץ ייצגו את המדינה במהלך שהותם בחו"ל'? 85% מהמשיבים ציינו שחשוב להם לייצג את המדינה כאשר הם נמצאים בחו"ל והוסיפו שהם מוכנים לקחת חלק במערך ההסברה של ישראל.

נציין, כי על-פי הערכה נרשמו בשנת 2009 למעלה 4.2 מיליון יציאות של ישראלים מהארץ ליעדים שונים ברחבי העולם שיכולים לשמש כוח הסברה אדיר למדינה.

השר אדלשטיין: "אין זה סוד שמדינת ישראל מתמודדת מיום הקמתה עם שלל בעיות הסברתיות קשות מנשוא וההתמודדות עם נושא ההסברה ודימוי ישראל בחו"ל הינו מורכב ומסובך".

לדבריו, "ממצאי הסקר מדאיגים מאוד, אך יחד עם זאת אינם מפתיעים. עם הקמת המשרד החלטתי לבחון ולנסות לזהות ביתר דיוק את הבעיות הדחופות ביותר של ישראל בנושא ההסברה כדי לדעת כיצד ניתן להתמודד איתן. בקרוב ייצא המשרד בקמפיין מאסיבי שיסביר לאזרחים את בעיית התדמית של ישראל בעולם ויקרא לאלה שמתעתדים לצאת לחו"ל לקחת חלק במאמצי ההסברה של ישראל באמצעות הפנייתם לאתר מיוחד שיכשיר אותם כיצד ואיך לעשות זאת".