אמריקה מאוהבת (יותר מאי-פעם)

בזמן שנתוני צפייה בטלוויזיה באירועי ספורט יורדים, ב-NFL ממשיכים לשבור שיאים: רק העונה הצטרפו לכל משחק קרוב ל-3 מיליון צופי טלוויזיה

בזמן שאנשים מתחילים להתעייף מצפייה בספורט והרייטינג הולך וצונח, יש ליגה אחת שכל התיאוריות האחרונות לא כוללות אותה בהקשר של נתוני צפייה. ה-NFL כמובן. מה שגם יכול להסביר מדוע משלמות רשתות הטלוויזיה 3.4 מיליארד דולר לעונה עבור הזכויות של הליגה הזו.

נתחיל מהנתונים של העונה הסדירה שסוכמו בשבוע שעבר - רשתות NBC ו-FOX רשמו את הרייטינג הגבוה אי פעם לעונה הסדירה מאז שהחלו לשדר את הליגה. ב-NBC הרייטינג הממוצע למשחק עמד על 11.7% ו-19.4 מיליון צופים. המשמעות: תוך שנה אחת הצטרפו לכל משחק 2.8 מיליון צופי טלוויזיה בממוצע (עלייה של 17%).

גם רשת FOX רשמה את העונה הטובה ביותר שלה אי פעם בכל הקשור לפוטבול: 11.4% רייטינג ו-19.1 מיליון צופים בממוצע. גם במקרה הזה, הצטרפו העונה בממוצע בכל משחק 2.1 מיליון צופי טלוויזיה (עלייה של 12%). בפרספקטיבה של שנתיים אחורה, הציבור האמריקני הפך להיות חולה פוטבול עוד יותר ממה שהוא: 92 מיליון איש שלא ראו פוטבול לפני שתי עונות, הצטרפו העונה לשתי הרשתות האלו בלבד. והפלייאוף עוד לפנינו.

גם ESPN חגגה השנה, והביאה 14.4 מיליון צופים לכל משחק ששידרה - תוספת של 2.5 מיליון צופים למשחק לעומת 2008 (21%+). זהו נתון הצפייה הגבוה אי פעם של הרשת מאז החלה לשדר פוטבול. NBC הוסיפה בכל משחק העונה 950 אלף צופי טלוויזיה וסגרה עונה עם 17.3 מיליון צופים בממוצע למשחק. 19 מתוך 25 התוכניות הנצפות ביותר בכבלים ב-2009 היו משחקי פוטבול.

ספורט

אחד מכל ארבעה צופי טלוויזיה רואה NFL

המשמעות מבחינת תרבות הפנאי של הציבור האמריקני היא גדולה יותר: בזמן שיש משחק פוטבול בטלוויזיה (עונה רגילה), אחד מכל ארבעה אנשים בארה"ב שרואה טלוויזיה באותו זמן רואה פוטבול. כהשוואה, במשחק NBA צופים בממוצע אחד מכל 20 איש שרואים טלוויזיה באותו זמן, ובשיא השיאים של הפלייאוף בשנים האחרונות (לייקרס-סלטיקס לפני שנתיים) הצליחו לגרד שם צופה אחד מכל חמישה.

למרות שבארה"ב מדברים תמיד על "ארבע הליגות הגדולות", המונח הזה די משקר. ההבדלים בארה"ב בין פוטבול לענפים אחרים בכלל לא משאירים מקום להשוואה. הנה בכל זאת דוגמה קטנה: בשבוע שעבר, במהלך חגיגות סיכום העשור, ניתחו בארה"ב את אוהדי הספורט לפי נתוני צפייה בטלוויזיה כאשר לכל ליגה נרשמו 20 המשחקים הכי נצפים שלה בין 2000-2009.

המשחק הכי נצפה היה כמובן ב-NFL - 98.7 מיליון צופים (סטילרס-קרדינלס ברשתNBC ב-2009), פי שניים וחצי ממשחק הבייסבול הכי נצפה (יאנקיז-דיאמונדבאקס, FOX ב-2001), פי ארבעה ממשחק ה-NBA הכי נצפה (לייקרס-פייסרס, NBC ב-2000) ופי 12 ממשחק ה-NHL הכי נצפה.