קפיצת המדרגה של און טראק

און טראק חתמה על חוזה בשווי 30 מיליון דולר, ומנייתה כמעט הכפילה אתמול את שווייה / טלי ציפורי

חת האקסיומות של שוקי ההון אומרת כי המשקיעים "מריחים" הודעות שליליות או חיוביות של החברות, וממהרים לגלם אותן במחירי המניות עוד בטרם הפכו לרשמיות. לא כך היה במקרה של און טראק, הנסחרת בנאסד"ק, שמנייתה רשמה אשתקד תשואה שלילית של 4.9%, וריכזה עניין דל במהלך רוב ימי המסחר.

אתמול, בעקבות פרסום הודעה שמציירת את עתיד החברה בוורוד, נסקה מניית און טראק בשיעור של 89.3% למחיר של 2.65 דולר, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר של כמעט 7 מיליון מניות - מחזור שאולי לא חוותה מעולם. שווי החברה הנוכחי הוא 61 מיליון דולר, שיא של שנה ושלושה חודשים.

און טראק מפתחת כרטיסים חכמים המופעלים ללא מגע ומיועדים לפעולות תשלום, דרכונים ותעודות זהות חכמות. החברה חתמה על חוזה בשווי כולל של 30 מיליון דולר לאספקת כרטיסים חכמים לייצור תעודות זהות דיגיטליות במדינה ששמה אינה ננקב. תעודת זהות דיגיטלית (או חכמה בשמה האחר) עשויה ממלבן פלסטיק קשיח, שבו משולב שבב אלקטרוני ועליו מקודדים פרטי בעל התעודה.

לדברי החברה, אותה הקים ומוביל עד היום עודד בשן, 20 מיליון דולר מתוך שווי החוזה האמור יירשמו כבר השנה כהכנסות, והחברה אף קיבלה מקדמה על חשבון שווי החוזה כדי שתוכל להתחיל לספק את פתרונותיה בהקדם האפשרי.

תכפיל הכנסותיה

20 מיליון דולר עבור חברה כמו און טראק אינו סכום שהולך ברגל. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 רשמה החברה הכנסות של 26.3 מיליון דולר, והיא הייתה צפויה לסיים את השנה כולה עם הכנסות של קצת מעל 30 מיליון דולר. לפיכך, בתוספת החוזה החדש תרשום החברה הכנסות מינימליות של כ-50 מיליון דולר - כמעט הכפלה שלהן - ולכן אין זה מפתיע שציבור המשקיעים הגיב בהתלהבות להודעת החברה.

עם זאת, השורה התחתונה של החברה עדיין לא מבשרת טובות (אם כי ייתכן כי השנה תתהפך המגמה). את שלושת הרבעונים הראשונים של 2009 סיימה עם הפסד נקי של 14 מיליון דולר, פועל יוצא של השקעה מאסיבית במאמצי שיווק ומכירה, וכן מו"פ. גם על בסיס Non GAAP עדיין מדובר על הפסד לא קטן - 10.3 מיליון דולר.

בתי ההשקעות יעמדו בתור?

סביר להניח שהחוזה המדווח ישפר את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה, ואת שווי קופת המזומנים שברשותה. נכון לתום הרבעון השלישי אשתקד, יש לאון טראק מזומנים והשקעות לזמן קצר בשווי של 18.4 מיליון דולר, אך לאחר תום הרבעון מכרה החברה נכסים של חברה בת תמורת 13 מיליון דולר בקירוב, כך שבחשבון העו"ש של החברה שוכבים כרגע מזומנים בשווי של 30 מיליון דולר בקירוב - כר נוח להמשך פעילותה.

און טראק נסחרת כאמור בנאסד"ק, אך גודלה מנע ממנה - לפחות עד עכשיו - להיכנס מתחת לרדאר של בתי ההשקעות. נכון להיום יש רק בית השקעות אחד - Feltl & Co - שמכסה את החברה, ובעדכונו האחרון המליץ "החזק" והצמיד למניה מחיר יעד של 1.5 דולר - ובמילים אחרות, פספס, ובגדול.

און טראק, שהוקמה לפני 20 שנה, מעסיקה 625 עובדים (נכון לסוף 2008). עודד בשן, מייסד, יו"ר ומנכ"ל, מחזיק ב-12.2% מההון, ויתר בעלי העניין הם קרנות השקעה אמריקניות. *