סך ההטבות הכלכליות לתורם איברים יגיע לכדי 100 אלף שקל

החזרי הנסיעות של תורמי האיברים יעמוד על 2,500 שקל בחודש התרומה ■ מבחינת טיפולים פסיכולוגיים, ההחזר יעמוד על 400 שקל ל-4 שנים למפגש כשמדובר על רף עליון של 6 מפגשים בחודש ■ המדינה תממן לתורם חופשה לשבוע במלון

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשותו של חיים כץ (ליכוד) אישרה היום (ד') תקנות לגמול כספי לתורמי איברים. התקנות הן במסגרת ה"מלחמה" בסחר האיברים הלא חוקי ובוועדה ראו בסיפוק רב את שיפור התנאים, זאת בלחץ יו"ר הוועדה כשמשרד הבריאות הסכים לשפר את היקף העזרה הממשלתית לתורם.

על פי תקנות השתלת איברים (תשלום ופיצוי לתורם) שאושרו היום עלו התקנות הבאות: תורם איברים יהיה זכאי להחזר אם תרם על פי חוק. בנוסף יהיה זכאי לרכישת ביטוח רפואי, ביטוח חיים, טיפול פסיכולוגי, חופשת החלמה וביטוח מפני פגיעה בכושר עבודה.

החזר כספי יינתן לתורם בדומה להחזר הניתן על ידי הביטוח הלאומי למי שיוצא לשירות מילואים לתקופה של 40 יום. ההחזר עבור רכישת ביטוח רפואי יהיה 55 שקל לחודש לתקופה של עד 3 שנים. ההחזר עבור ביטוח מפני פגיעה בכושר עבודה יהיה בסך של 190 שקל לחודש לשלוש שנים. ההחזר עבור רכישת ביטוח חיים יהיה 70 שקל לחודש ל-30 חודשים.

החזרי הנסיעות של תורמי האיברים יעמוד על סכום של 2,500 שקל בחודש התרומה.

מבחינת טיפולים פסיכולוגיים, ההחזר יעמוד על 400 שקל ל-4 שנים למפגש כשמדובר על רף עליון של 6 מפגשים בחודש. לאורך תקופה של עד שבוע מהתרומה, יהיה זכאי התורם לשהייה בבית מלון עבור סכום שאינו עולה על 500 שקל ללילה.

שיטת ההחזר תיעשה סדרך של הגשת בקשה למרכז להשתלות. יש לציין כי הסכומים ישתנו מדי 1 בחודש ינואר לפי שינוי המדד.

סך ההטבות הכלכליות לתורם האיברים, ללא כל קשר לשכרו, יגיע לכדי 100 אלף שקל. יש לציין כי עליו לעמוד בכל הקריטריונים הרלוונטיים למסירת איברים להשתלה בישראל. בין היתר ייבחנו מניעיו, מצבו הבריאותי ומצבו הכלכלי.