התחדשו החיפושים אחר החייל גיא חבר שנעלם לפני 12 שנה

(עדכון) מידע שהגיע ממטיילים שסיירו ברמת הגולן על שרידי עצמות שזוהו בתוך מבנה סורי ישן בשדה מוקשים, הביאו לחידוש החיפושים אחר גיא חבר ■ במקביל ממתינים לתוצאות בדיקת הממצאים שהועברו לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר

בני משפחתו של גיא חבר, חייל צה"ל שנעדר לפני 12 שנים וחצי, מצפים לבשורות מצוות החיפוש שחידש בשעות הצהריים את פעילותו באזור רמת הגולן. החלטת היחידה לאיתור נעדרים של צה"ל (אית"ן) על חידוש החיפושים התקבלה בעקבות מידע חדש ומשמעותי שהתקבל מפי מטיילים.

מתנדבי זק"א החלו בחיפושים, בסיוע כוחות צה"ל, באזור יער אודם שברמת הגולן. במסגרת החיפושים עושים המתנדבים שימוש בחפירות וכן בציוד סנפלינג מיוחד כדי להגיע למקומות שלא ניתן להגיע אליהם רגלית.

שרידי עצמות אדם בתוך מבנה סורי נטוש

בשבוע האחרון דיווחו מטיילים ועוברי אורח באזור היישוב אודם שברמת הגולן כי הבחינו בשרידי עצמות בתוך מבנה סורי ישן הנמצא בשדה מוקשים. בעקבות הפניות, הופעלה שוב יחידת אית"ן לאיתור נעדרים של צה"ל, ונאספו הממצאים החדשים מהזירה.

השרידים הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת לבדוק קשר לחייל הנעדר, כשהתוצאות צפויות להתקבל כבר בימים הקרובים. היום יחדשו נציגי זק"א וגורמי הצלה את החיפושים אחר גיא.

למרות המידע החדש והדרמטי, מדגישים גורמים המקורבים לפרשה כי אין לפתח ציפיות. "הסיכוי שגיא יימצא הוא בינוני ומטה", הם מאמינים. במקביל אומרים בצה"ל כי "החיפושים אחר גיא חבר מעולם לא הופסקו".

בגדר תעלומה

גיא חבר נראה לאחרונה בחיים ב-17באוגוסט 1997. מאז נעלמו עקבותיו והתעלומה בדבר היעלמות חייל התותחנים ששירת בבסיס ברמת הגולן נשארה בגדר תעלומה. לפי העדויות, נצפה גיא לאחרונה ליד מכונת המשקאות בבסיס, כשהוא לובש מדי ב', מצויד בנשקו האישי - רובה סער מסוג גליל. נשקו לא אותר עד היום.

תחילה חשבו מפקדיו כי בשל סכסוך עם מפקדו וזימון למשפט צבאי הוא התאבד. אך במהלך השנים, כאשר לא נמצא אף פריט השייך לגיא ולא ראיות כלשהן, הועלתה השערה לפיה נחטף לסוריה והוא מוחזק שם חי.

הצבא סירב להכריז על חבר כנעדר ורק לאחר שלוש שנים בהן ניהלה משפחתו מאבק ציבורי ממושך, הוא הוכרז כחייל נעדר.