טבע הגיעה להסדר משפטי עם אסטרה-זנקה בנוגע לשתי תרופות

שתי התרופות המדוברות הן פרילוסק (Prilosec) ונקסיום (Nexium) ■ טבע תשלם לאסטרה-זנקה פיצוי חד-פעמי בגין תקיפת הפטנט תרופת הפרילוסק

טבע סוגרת חשבונות פתוחים עם יצרנית התרופות הבריטית-שוודית אסטרה-זנקה. יצרנית התרופות הגנריות הישראלית הודיעה היום (ה'), כי הגיעה להסדרים משפטיים עם אסטרה-זנקה בנוגע ל-2 תרופות שלגביהן היו החברות מצויות בסכסוך משפטי הנוגע להפרת פטנט לכאורה מצידה של טבע.

2 התרופות המדוברות הן פרילוסק (Prilosec) ונקסיום (Nexium). טבע תקפה את הפטנט של אסטרה-זנקה על הפרילוסק והחלה לשווק אותו בספטמבר 2004, אז נאמדו מכירותיה השנתיות של תרופת המקור ב-1.2 מיליארד דולר. כזכור, טבע נוהגת לעיתים לבצע "השקה בסיכון", קרי לתקוף פטנט של חברת תרופות ולשווק בבלעדיות של חצי שנה גרסה גנרית של אותה תרופה, תוך שהיא מסתכנת בתביעות משפטיות. טבע מנצלת את הבלעדיות שלה במקרים אלה, שכן לאחר כניסת מתחרות גנריות אחרות לשוק מחיר התרופה יורד.

הפרילוסק מיועדת לטיפול בכיב קיבה (אולקוס) וכן בתופעה של ריפלוקס - החזר קיבתי לוושט, שגורם גם לצרבת. טבע, שהייתה בסכסוך משפטי עם אסטרה-זנקה באשר לתרופה זו, הגיעה עימה להסדר לפיו היא תשלם לה פיצוי חד פעמי (שאת היקפו היא מסרבת למסור) מול מכירות העבר של התרופה בידי טבע.

כחלק מהסדר זה, טבע תורשה לשווק בארה"ב גרסה גנרית של תרופת הנקסיום של אסטרה-זנקה, המיועדת גם היא לטיפול בכיב כיבה וצרבת, החל ממאי 2014. הסכסוך בין החברות סביב תרופה זו החל במארס 2006, והיום הוא הגיע לסיומו גם כן.