ביס מרפי גינת

חזרה לימי החומוס והכלבוטק: השבוע הוכח כי כוחו כמרתיע צרכנים עוד במותניו

רשתות השיווק לא חיכו למשרד הבריאות. תחקיר "כלבוטק" השבוע הספיק להן כדי להעלים באחת מהמדפים את מוצרי חברת דלידג. העובדה שבדיקת המשרד כבר למחרת הוכיחה כי הדגים ראויים למאכל לא מורידה מניצחונו - ולו המקומי - של רפי גינת. השבוע הוכיח גינת כי כוחו עדיין במותניו, כשהחזיר אותנו לימים שבהם מדינה שלמה הפסיקה לאכול חומוס.

התוכנית "כלבוטק" היא שק חבטות מרופט. מאז החלה כתוכנית צרכנות בערוץ 1, עברה התוכנית גלגולים רבים עד שכינתה עצמה "תוכנית תחקירים". קול הבס של גינת רטן כלפי רבנים ממשמשים, רופאים סוטים ומיני עבריינים שהלכו איתו עוד מתקופת "בשידור חוקר".

הגבול הדק שבין התחקירי למציצני הרתיח את המצקצקים, שלא יכלו לשאת את סגנונו הציורי של העיתונאי הוותיק. הוא הואשם לא אחת בפגיעה במונח "עיתונות חוקרת", ונטען כלפיו כי הוא צהוב ומנפח.

אך דברים השתנו גם מאז שזכייניות ערוץ 2 ביקשו לעטר עצמן בתוכניות תחקירים ואילצו את גינת להפוך את המותג הישן לכזה. הצרכנות, שנחשבה למשהו שהוא נחלתן של עקרות-הבית, זקפה שוב את ראשה. אורלי וגיא עושים על זה קריירה, ומנחם הורביץ שורף קילומטרז' מדי ערב ב"תוכנית חיסכון".

גם העיתונות המודפסת מחזרת אחרי הקוראים שמבלים חלק ניכר מזמנם בקניון. גינת, כמו גם באותו תחקיר טיב טעם שלו, כבר גילה את הז'אנר מזמן, ומן הראוי שישיב עדנה לתוכניתו ויקפיד להתמיד בתחום.