בכיר לשעבר בסיטיגרופ תובע את הבנק: הקפיא את פיצויי הפיטורים

ביוני 2009 הודיע סיטיגרופ ל-5 בכירים לשעבר כי לא ישלם להם את עשרות מיליוני הדולרים שהובטחו להם כפיצויי פיטורים ■ קווין קסינג'ר, לשעבר מנהל פעילויות וטכנולוגיה בבנק, דורש כעת לחדש את תשלום הפיצויים שלו

בכיר לשעבר בסיטיגרופ החליט לפתוח בהליכים משפטיים נגד הבנק, כדי לאלצו לחדש את תשלום פיצויי הפיטורים שלו, ששוויים מגיע למיליוני דולרים. הבנק הקפיא את התשלומים למשך 6 חודשים.

לפי ידיעה שפורסמה ב"פייננשל טיימס" בהסתמך על מקורות המכירים את התביעה, קווין קסינג'ר, לשעבר מנהל פעילויות וטכנולוגיה בסיטיגרופ, מגיש נגד הבנק תביעת בוררות, הליך משפטי לפתרון סכסוכים מחוץ לבית המשפט.

קסינג'ר עובד כעת כמנהל המידע הראשי בבנק הקנדי טורונטו דומיניון.

בחודש יוני 2009 דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי סיטיגרופ הודיע ל-5 בכירים לשעבר כי לא ישלם להם את עשרות מיליוני הדולרים שהובטחו להם במסגרת פיצויי הפיטורים שלהם.

באותה העת אמרו מנהלי סיטיגרופ כי המהלך נועד לשכך את הסערה הפוליטית סביב התגמולים במגזר השירותים הפיננסיים, בעיקר בקרב בנקים וחברות שזכו לסיוע מהממשל.

מומחים משפטיים אמרו כי החלטה זו חשפה את סיטיגרופ לתביעות משפטיות מצדם של הבכירים לשעבר שנפגעו מעצירת התשלומים, מכיוון שההסכמים הנוגעים לפיצויי הפיטורים מחייבים את שני הצדדים.

בכירים בסיטיגרופ, שקיבל כמה חבילות של סיוע חירום מהממשל הפדרלי, טענו כי בכירים לשעבר גילו הבנה למהלך, ואף אמרו כי מועטים הסיכויים שהם ינקטו צעדים משפטיים נגד הבנק.

מקורות יודעי דבר העריכו כי סיטיגרופ יחדש את התשלומים לבכירים לשעבר, לאחר שתשכך הסערה הפוליטית סביב התגמולים במערכת הפיננסית.

עם זאת, לאור התביעה, לא ברור אם סיטיגרופ מתכנן לחדש גם את התשלומים לקסינג'ר - או אם יגבשו שני הצדדים הסכם חלופי במהלך הבוררות.

לפני מספר חודשים הודיע סיטיגרופ על אימוצה של רפורמה במערכת התגמולים של הבנק. מבנה השכר של בכירי סיטיגרופ הוא נושא רגיש במיוחד, והוא טעון את אישורו של קנת פיינברג, "צאר השכר" של ממשל אובמה.