ראש הממשלה נתניהו החליט: "די לוויתורים" בעסקת שליט

האם העסקה עומדת בפני פיצוץ? נתניהו מבהיר כי מרחב התמרון שהעניק לחגי הדס בניהול המגעים הסתיים ■ במשפחת שליט ובמטה המאבק לומדים את הפרסומים ■ האם חמאס ייכנע ללחץ ברחוב הפלסטיני?

האם סבב השיחות הנוכחי עם חמאס עומד בפני כישלון? ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר לחמאס דרך המתווך הגרמני כי ההצעה שהוגשה לארגון בנוגע לרשימת האסירים אותם מוכנה ישראל לשחרר במסגרת עסקת שליט, הינה ההצעה האחרונה של ישראל ולא יהיו אסירים נוספים שיתווספו לרשימה, כך פורסם הבוקר (ו').

מדברים אלו נתן להסיק כי חמאס סרב לקבל את עמדת ישראל בנוגע לגירושם של מאה אסירים, הנחשבים לאיום בטחוני על ישראל והיו מועדים בסבירות גבוהה, לשוב ולעסוק בטרור. אותם אסירים היו אמורים להיות מגורשים אל מחוץ לגבולות המדינה במסגרת העסקה. גירוש האסירים הינו צעד שהומלץ על ידי ראש השב"כ יובל דיסקין, ועל ראש המוסד מאיר דגן.

לפחות כרגע, טרם הגיב חמאס למסר מישראל. אך בישראל מעריכים כי החמאס יבחר לפעול באחת מהדרכים הבאות. הראשונה, הקפאת המגעים העקיפים עם ישראל והחזרת המצב לקדמותו, הווה אומר - אין שיחות עקיפות עם ישראל. האופציה השנייה אופטימית יותר. חמאס ייכנע ללחץ שמופעל עליו ברחוב הפלסטיני ויחתום על העסקה תוך שהוא מביע הסכמה לגירוש האסירים, ויביא להשלמת העסקה בהקדם
האפשרי.

משפחת שליט: אנחנו ממשיכים להאמין

"קיבלנו את ההודעה בשעת לילה מאורחת ואנחנו לומדים אותה עם הגורמים הרלוונטים", אמרה משפחת שליט בנוגע לפרסום. "אנחנו ממשיכים לזכור כי בננו גלעד נמצא כבר למעלה משלוש שנים בשבי החמאס, וממשיכים להאמין שממשלת ישראל והעומד בראשה ימשיכו לעשות הכל על מנת להחזיר את גלעד הביתה.

פעיל בכיר במטה המאבק לשחרור שליט, יואל מרשק, תקף את נתניהו על החלטתו. "נתניהו מזגזג בין ההחלטה האסטרטגית להחזיר את גלעד לבין המחיר הכבד של חוסר פופולריות בקרב העם. אני קורא לנתניהו להתעשת, מכיוון שההחלטה שהתקבלה היא אומללה ומסכנת את חייו של גלעד".