במריל לינץ' מעלים תחזית הצמיחה של ישראל ל-3.5% ב-2010

זאת לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.9% ■ "נתונים שפורסמו לאחרונה ממשיכים לאושש את ההנחה כי ישראל נמצאת בשלהי תהליך ההתאוששות" ■ צופים כי שיעור הריבית במשק יעמוד עד סוף 2010 על 3% - פישר יעלה את הריבית ב-0.25% בכל אחד מהחודשים של הרבעון הנוכחי

בבנק ההשקעות מריל לינץ' / בנק אוף אמריקה פירסמו סקירה על השווקים באזור ה-EMEA וישראל בתוכם. במריל לינץ' מעלים תחזית הצמיחה לישראל ב-2010 ל-3.5% מתחזית קודמת של 2.9%.

האנליסטים מציינים כי נתונים שפורסמו לאחרונה בישראל ממשיכים לאותת ולאושש את ההנחה כי ישראל נמצאת בשלב מתקדם של תהליך ההתאוששות.

נזכיר, כי התחזית הנוכחית של בנק ישראל היא לצמיחה של 2.5% ב-2010 אך נגיד בנק ישראל סטנלי פישר צפוי לעדכן אותה מעלה בתקופה הקרובה. זריקת העידוד הנוכחית למשק הישראלי ממריל לינץ' ודאי תעזור לו לקבל את ההחלטה.

בבנק ההשקעות צופים כי שיעור הריבית במשק הישראלי יעמוד עד סוף 2010 על 3% - מעריכים כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יעלה את שיעור הריבית ב-0.25% בכל אחד מהחודשים של הרבעון הנוכחי - עד לשיעור של 2% במארס. האנליסטים מציינים, כי האומדן הראשוני של הלמ"ס לתחזית הצמיחה שפורסם בשבוע שעבר, לצד עלייה צפויה במדדי המחירים לצרכן ברבעון הראשון, יובילו את בנק ישראל להעלות את הריבית בטווח הקצר.

במריל מציינים כי כלכלת ישראל ממשיכה להציג הפתעות חיוביות - הקריאה השנייה לתמ"ג לרבעון השלישי עודכנה מעלה ל-3% מקריאה קודמת של 2.2%, וכן העלייה של 5.6% בצריכה הפרטית. אמנם נרשם זינוק של 9.9% באמצעי הייצור התעשייתי בעקבות הגברת המיסוי לרכבים, אך במריל מציינים לטובה זינוק של 6.7% במונחים שנתיים בייצוא התעשייתי - העלייה הראשונה מזה 6 רבעונים.

על רקע התמונה הכלכלית הגלובלית החיובית, האנליסטים צופים כי הגדלת היצוא - בעיקר יצוא ההיי-טק, תהווה זרז ומנוע צמיחה משמעותי לישראל ב-2010.

כאמור, במריל לינץ' צופים מדדים גבוהים ברבעון הראשון של 2010. "בצד השני של הצמיחה הגבוהה, האינפלציה בישראל צפויה לעמוד השנה על 3.6%, ועל 2.7% עד סוף השנה", לדבריהם. "בטווח הזמן הקצר, היא אפילו יכולה לעלות עד ל-4% כתוצאה מעליית מחירים חדה - בעיקר בסעיף המים", אמרו.