נסיעת פלסטינים בכביש 443 תביא לקריסת כביש מספר 1

כך אמר נציג משרד התחבורה בדיון בוועדת חוץ וביטחון כפי שדווח בגלי צה"ל ■ נציג משרד התחבורה, ישי טלאור, כי הנהגים הישראלים עלולים לחוש חוסר ביטחון שימנע מהם לנסוע בכביש 443, ועל כן, לפי ההערכות, 20% מהם יעברו לכביש 1

משרד התחבורה מזהיר היום (א') כי הנחיית בג"ץ, לפיה תחויב המדינה לאפשר לפלסטינים לנסוע בכביש 443, תביא לקריסת כביש מספר 1, שלדברי המשרד לא יוכל לעמוד בעומס הנהגים. העמדה הוצגה במסגרת דיון של ועדת המשנה לועדת החוץ והביטחון, העוסקת בענייני יהודה ושומרון, אשר כונסה כדי לדון בהחלטת בג"ץ בעניין פתיחת הכביש - כך דווח בגלי צה"ל.

במהלך הדיון אמר נציג משרד התחבורה, ישי טלאור, כי הנהגים הישראלים עלולים לחוש חוסר ביטחון שימנע מהם לנסוע בכביש 443, ועל כן, לפי ההערכות, 20% מהם יעברו לכביש 1 - דבר שעלול להביא לקריסת הציר.

לפי המשרד, הכביש המחבר בין תל-אביב לירושלים סובל מעומס משמעותי גם כך: "כבר היום אנחנו מרגישים את העומס בסיבוב מוצא, ויש ירידה במהירות הנסיעה", אמר טלאור.

נציגי צה"ל בדיון אמרו כי הם עדיין לומדים את החלטת בג"ץ, המחייבת את המדינה למצוא עד סוף חודש מאי הסדר שיאפשר את תנועת הפלסטינים. "אנו פועלים להבטיח נסיעה משותפת של פלסטינים וישראלים בכביש, באופן שלא יפגע בבטחון הנוסעים", אמרו הנציגים.

ראש מטה פיקוד מרכז, תת אלוף מוטי אלמוג, אמר כי "המשימה שלנו עכשיו היא למצוא דרך להבטיח תנועה משותפת ישראלית-פלסטינית, ולקיים את רמת הביטחון הנדרשת בציר. שם המשחק הא רמת הבידוק. נבחן ונקבל החלטה באשר לפעולות שנקיים לפני הציר ועל הציר בכל הנוגע לתנועה הפלסטינית, כדי להבטיח שלא ייפגע מרקם החיים, אך גם שתישמר רמת בידוק נאותה".