נתניהו אישר הקמת גדר ביטחון בגבול ישראל-מצרים

נתניהו בחר בהצעת מערכת הביטחון להקמת 3 מקטעי-גדר בעלות של כ-1.5 מיליארד שקל ■ 3 מחבלים פלסטינים נהרגו אמש בתקיפת כלי טייס של חיל האוויר בדיר אל-בלח בדרום רצועת עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את תוכנית צה"ל לסגירה חלקית של הגבול הפרוץ בין ישראל לבין מצרים, באמצעות גדר שתוקם באזורים הסמוכים לרצועת עזה ולאילת.

נתניהו בחר בהצעת מערכת הביטחון להקמת שלושה מקטעי-גדר בעלות של כמיליארד שקלים וחצי, ואמר: "החלטתי לסגור את הגבול הדרומי למסתננים ומחבלים בעובדים זרים לא חוקיים"

עם זאת, תושבי הדרום זוכרים היטב שאת התכנית הזו, במתכונת דומה, אישר לפני מספר שנים אריאל שרון, מה שלא מנע מהגבול להמשיך להיות פרוץ.


ברקע, שלושה מחבלים פלסטינים נהרגו אמש (א') בתקיפת כלי טייס של חיל האוויר בדיר אל-בלח, בדרום הרצועה. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי מחבל נוסף נפצע אנושות בתקיפה.

מצה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר אכן תקף חוליית מחבלים שעסקה בהכנות לירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

"זוהתה פגיעה מדוייקת", אמרו בדובר צה"ל. עדי ראייה פלסטינים דיווחו כי מזל"ט ישראלי תקף חוליית פעילים של אחד מהארגונים ברצועה, שעה שזו התקרבה לגדר המערכת. שלושת ההרוגים הועברו לבית החולים "שוהדא אל-אקצה" בדיר אל-בלח.

נציין כי במהלך סוף השבוע תקף צה"ל בעזה לאחר שיותר מעשר רקטות קסאם ופצצות מרגמה נורו לעבר יישובי הנגב המערבי ולעבר אשקלון. בין היעדים שהופצצו על ידי מטוסי חיל האוויר: מנהרה שנחפרה כקילומטר מגדר המערכת, שנועדה לחדירת מחבלים לשטח ישראל בכוונה לבצע פיגוע כנגד אזרחים וחיילי צה"ל, מחרטה לייצור אמצעי לחימה בעזה ושתי מנהרות להברחת כלי נשק בציר פילדלפי.