גולדמן זאקס מנסה לרכך את הביקורת: מגדיל התרומות לצדקה

כך מדווח "הניו יורק טיימס" ■ במסגרת התוכנית "גולדמן זאקס נותן", שהושקה ב-2007 נדרשים בכירי החברה להעניק מדי שנה לצדקה סכום שגובהו לא נחשף

הבנק האמריקני גולדמן זאקס עשוי להרחיב תוכנית שבמסגרתה נדרשים בכיריו להעניק חלק משכרם לצדקה, זאת במסגרת מאמצי הבנק להפיג את הזעם הציבורי על תגמולי הבכירים. כך דיווח אתמול (א') העיתון "ניו יורק טיימס".

העיתון דיווח על כך בהסתמך על מקורות שזהותם לא נחשפה. לפי המקורות, מנהלי גולדמן שוקלים את המהלך זה כמה חודשים, והדיונים בפרטי התוכנית עדיין מתנהלים. במסגרת התוכנית "גולדמן זאקס נותן", שהושקה ב-2007 נדרשים בכירי החברה להעניק מדי שנה לצדקה סכום שגובהו לא נחשף.

העיתון דיווח עוד, כי בגולדמן מתכננים לצמצם עוד יותר את שיעור ההכנסה שיוקצה לתגמולי עובדים ברבעון הרביעי. כמו כן, הבנק הפחית את שיעור התגמולים להכנסה מקרוב ל-50% ברבעון השני ל-43% ברבעון השלישי.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 הקצה גולדמן קרוב ל-17 מיליארד דולר לתגמולי עובדים בסוף השנה. בחודש שעבר הודיע גולדמן שהשנה יקבלו המנהלים הבכירים את הבונוס השנתי בצורת מניות ולא במזומן.

הבנק העניק 200 מיליון דולר לזרוע הצדקה שלו, קרן גולדמן זאקס. כמו כן, הבנק הודיע כי יתרום 500 מיליון דולר לתוכניות לסיוע לעסקים קטנים. חברי המועצה המייעצת ליוזמה כוללים את המנכ"ל לויד בלנקפיין, המשקיע המיליארדר וורן באפט ואת מייקל פורטר מבית הספר לעסקים באוניברסיטת הרווארד.