האם עיריית ת"א משפצת את היכל "הבימה" ללא היתרי בנייה?

דניה סיבוס גילתה הבוקר כי חלק מהעבודות המתבצעות בפרויקט נעשות ללא היתר בנייה עדכני ■ החברה הודיעה למנהלי הפרויקט מטעם העירייה כי אם לא יוצגו היתרים עדכניים היא לא תוכל להמשיך את העבודות שמתבצעות באמצעות 150 עובדים

האם עיריית תל אביב משפצת את היכל תיאטרון "הבימה" ללא היתרי בנייה? הקבלן הראשי בפרויקט, חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, גילתה הבוקר (ב') כי חלק מהעבודות המתבצעות בפרויקט נעשות ללא היתר בנייה עדכני. לאור המידע, שהתגלה במסגרת פגישה שנערכה בין נציגי דניה סיבוס לבין נציגי דירקטוריון הבימה, הודיעה דניה סיבוס למנהלי הפרויקט מטעם העירייה כי אם לא יוצגו היתרים עדכניים היא לא תוכל להמשיך את העבודות, שמתבצעות באמצעות 150 עובדים.

דירקטוריון הבימה נמצא בבעלות העירייה (75%) ובבעלות המדינה (25%).

פרויקט שיפוץ היכל "הבימה" החלה בשנת 2007. לחלק מהעבודות הוצגו היתרים, אך מה שהתברר בפגישה שנערכה הבוקר בין נציגי דניה סיבוס לבין נציגי דירקטוריון הבימה הוא שלחלק מהעבודות המתבצעות כעת באתר לא קיים היתר עדכני. מסתבר כי נציגי הדירקטוריון הודו בפני נציגי דניה בחסרונו של ההיתר לעבודות הספציפיות.

ל"גלובס" נודע כי מנהלי הפרויקט מטעם דניה סיבוס הודיעו למנהלי הפרויקט מטעם העירייה שאם לא יוצג להם היתר עדכני לגבי העבודות המתבצעות כעת, היא לא תוכל להמשיך בביצוע העבודות הספציפיות, היות שהחברה היא שומרת חוק ומקפידה על נהלי התכנון והבנייה.

עוד נודע כי 150 העובדים טרם עזבו את האתר וכי דניה סיבוס תמתין לקבל היתר מעודכן, אך אם לא יתקבל היתר כזה תוך פרק זמן סביר היא תפסיק את העבודה.

במהלך הפרויקט צצו עיכובים רבים שהביאו לחריגה בהוצאות השיפוץ. בתחילת הפרויקט דובר על עבודות בהיקף של 31 מיליון שקל, אולם עלות השיפוץ הגיעה לאחרונה להיקף של 91 מיליון שקל, כשסכום זה איננו סופי.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי "דניה סיבוס אינה עומדת בתנאים ובלוחות הזמנים שעליהם התחייבה בפני חברת "בניין הבימה" בשיפוץ בניין הבימה, וזאת על אף דרישות חוזרות ונשנות של חברת בניין הבימה ועיריית תל אביב-יפו להשלים את העבודות על פי לוח הזמנים שנקבע. לשם המחשה, באתר עובדים כ-31 פועלים במקום 150 כנדרש. על רקע זה, ועל מנת לזרות חול בעיני הציבור, משמיעה החברה טענות שווא, במקום להתרכז במילוי מחוייבותה. לתלונות החברה אין כל בסיס, ואין לחברת "בניין הבימה" כל כוונה להתנצח איתם בתקשורת, ובלבד שהעבודות תושלמנה בזמן, על מנת שהציבור יוכל ליהנות מהמשכן החדש". "העבודות מתבצעות בהתאם להיתר שניתן כדין. כמו בכל פרויקט שיפוץ גדול, גם כאן חלו שינויים מינוריים המתחייבים מהתקדמות העבודות, ולצורך אישורם, הוגשה בקשה נפרדת, כמקובל. הבקשה נדונה ואושרה, וממתינה לחתימה סופית".