יו"ר סאן קורא לדירקטורים של תרו להפסיק "לסייע ללויט"

"תוצאות ההצבעה מראות כי 75% מבעלי המניות שאינם מזוהים עם משפחת לויט או עם סאן התנגדו להמשך השליטה של משפחת לויט ונציגיה במועצת המנהלים", כתב שנגוויי, יו"ר החברה ההודית סאן

כחלק ממאבק השליטה על חברת התרופות החיפאית תרו , שולחים הצדדים מכתבים רבים זה לזה ולבעלי המניות. היום המכתב נשלח מיו"ר החברה ההודית סאן, שנאבקת על השליטה מול משפחות מייסדי תרו ובהן משפחת יו"ר החברה, בארי לויט. הנמענים הם חברי הדירקטוריון של תרו. היו"ר, דיליפ שנגוויי, מתייחס במכתבו לאסיפת בעלי המניות שנערכה בסוף דצמבר. באסיפה אישרו בעלי המניות את רוב הצעות החברה, לרבות בחירה מחדש של חברי הדירקטוריון ואישור מתן שיפוי ופטור לדירקטורים. אולם בסאן הדגישו אז שרוב גדול של בעלי המניות שאינם מזוהים עם אחד משני הצדדים הצביעו נגד המשך כהונת הדירקטורים.

"תוצאות ההצבעה מראות כי 75% מבעלי המניות שאינם מזוהים עם משפחת לויט או עם סאן התנגדו להמשך השליטה של משפחת לויט ונציגיה במועצת המנהלים", כותב שנגוויי. "ברור כעת כי רוב מכריע של ציבור בעלי המניות דורש שינוי בשליטה בחברת תרו ובהרכב מועצת המנהלים שלה. טענותיכם החוזרות כי ההליכים המשפטיים בהם פתחתם כנגד סאן נועדו להגן על מיעוט זה הן חסרות בסיס".

שנגוויי מוסיף שלסאן היה ברור מלכתחילה, שמטרת ההליכים שנוקטת תרו נגד סאן היא השאיפה "הפסולה וחסרת הפשר", כהגדרתו, "לסייע למשפחת לויט להתחמק מהתחייבויותיהם החוזיות למכור לנו את מניותיהם בתרו".

שנגוויי קורא לדירקטורים "מתוך פניה לשארית חובת נאמנותכם כדירקטורים", לשקול מחדש ולשנות את עמדתם. הוא אף מאיים ומזכיר כי סאן תנקוט בכל הצעדים המשפטיים "כדי לסכל את ניסיונה הציני של משפחת לויט לתגמל אתכם, בכספי חברת תרו, על פעולותיכם לטובתה באמצעות התיימרותה לאשרר ולהרחיב את הסכמי השיפוי שלכם. בטוחנו כי בית המשפט הישראלי ידחה הוצאה בלתי מוצדקת זו מקופת תרו", הוא כותב.

מאבק השליטה על תרו מתנהל כבר למעלה משנתיים, ושני הצדדים ממתינים כעת לפסיקת בית המשפט העליון, שתקבע למעשה האם חובה על משפחות המייסדים להעביר את אחזקותיהם לסאן.